Akta dig för att bli arbetslös!

Det gör ont att bli arbetslös. Speciellt i plånboken och huvudet. Plånboken blir tommare på A-kassa och huvudet får ont när det ska skriva ansökningar till en massa andra jobb.

Sitter just nu och ska göra om min omoderna meritförteckning till ett (en?) modern/t CV, "Cirricum Virrivarrvetrunt" eller nått sånt. Personliga brev där jag skriver att alla vill ha mig och att jag är bäst, fixar jag i ett kick, men att skriva ner vad jag egentligen har haft för arbetsområden på alla mina tokmånga jobb och vad jag har presterat och gjort och uppnått... Jag blir alldeles matt.

Kan ingen bara ta mig? Jag är bra med barn och vuxna, pedagogisk och uppfinningsrik, kan samarbeta med allt och alla (till och med Moppetanter, Asgarv, Spikskor och Knyppelfröknar). Jag kan prata för fem, få alla omkring mig att må bra, jag skriver snabbt på dator och kan prata och skriva engelska bra. Jag gillar att fiska och laga mat och har inga problem med att ta i med hårdhandskar eller bomullstassar.

Jag är drömmen för vilken arbetsgivare som helst.

Kommentarer
Postat av: Lotten Bergman

Nämen det här ska vi ju ordna. Klart att du får jobb.

(Jag försöker bara trösta, jag har det inte helt torrt på fötterna. Står i vin.)

2006-05-12 @ 20:36:03
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Moppetanten

Du kan få extrajobb hos mig som skeppstös!!!!

2006-05-12 @ 21:14:46
Postat av: Kicki

Lotten: Bättre stå i vin i vatten..?

Moppetanten: Tack men nej tack. Skeppstös på en cykelholk är inget jag strävar efter.

2006-05-13 @ 07:14:05
Postat av: Mia

Du kan få städa hos mig?!?! Ett riktigt ruggigt jobb som kräver MYCKET tålamod!

2006-05-14 @ 09:00:46
URL: http://www.miaderia.sprayblog.se
Postat av: Kicki

Bara det är bra betalt så är det snart skinande rent!

2006-05-14 @ 15:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0