Världen är för stor för att inte upptäcka nått nytt varje dag

Satt idag och surfade runt på en sajt där man kan köpa och sälja saker och blev nostalgisk och slog till på en smurf som spelade basket. Smurfar har alltid legat mig lite varmt om hjärtat tror jag, eller så blir jag bara nostalgisk av en massa saker som jag glömt bort från min barndom.

Min granne som var tre år äldre, hade ett sånt där asballt smurfhus, en svamp liksom, där alla ahns smurfar kunde leka. Våra smurfar hade inget hus. Oj vad jag var avundsjuk.

Hur som helst, så visar det sig att säljaren till denna tokfina basketspelande smurf, är samlare och har tokmycket smurfar och smurfsaker och en riktigt fin hemsida. Jag hade ingen aning om att det till exempel fanns historiska smurfar. Väl värt ett besök måste jag säga.

Väl hemma från jobbet letade jag reda på min egen lilla samling blånäsor, åtta till antalet och alla är i vad man kan kalla "lekt skick".
23223-149


Min samling är kanske inte så stor, men hädanefter ska det få första parkett på en hylla istället för nedpackade i en låda.


Hittade också två muppar:

23223-150

Muggarna som hör till står i köksskåpet (tror de var fyra till antalet när jag var barn):
23223-151

Man kan samla på allt har jag upptäckt idag.

Kommentarer
Postat av: Helena

Har du sett Svampbyn? Många fina smurfar där också.

2006-06-21 @ 23:09:03
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Oj. Jag hade till och med en smurf som läg på Wanted-listan på Svampbyn. Fast fiskespöt har tappat reven och näsan är väldans nött...

2006-06-22 @ 06:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0