Saker jag inte visste jag behövde

Tjugo över nio i morse kickstartade jag igång Gudmodern och fick med henne på en promenad i det tokvarma vädret till loppmarknaden. Väldans lite lego fanns det men hittade två spel till Filips Game Boy Color.

Inte så oväntat dök det upp en massa andra viktiga saker som jag behövde. Till exempel:
23223-140
Sexton Disney-böcker som fick nostalgiådran att pumpa för högtryck. Godmodern var hysterisk efter ett tag och dök ner i varje boklåda hon kunde hitta. Jag var lite mer fin i kanten och diskret och spanade på håll.

23223-141
En Smurf från en känd hamburgerkedja. Denne Glasögonsmurf fick snabbt bada tillsammans med Tröttsmurf, Gnotten och Byggare Bob, när sonen anlände. Skulle köpt fler.

Hittade också:

- "Storfiskarens första handbok"
- "Klassiska teckande serier" (toktjock bok med Flinta och Tom o Jerry)
- "Nicke Nyfiken flyger luftballong"
- Tom o Jerry pussel
- Tre videofilmer: "Pinoccio", "Pappa är sjuk, sa Laban" och "Karl Alfred"

En bok om Hiawata köpte vi två av, så den ena skickades genast till Pappan.

Helt sjukt roligt var det. Inget kostade mer än 50 kronor (spelen). Böckerna kostade fem kronor styck så det var riktiga fynd. Kände när jag kom hem att jag skulle vilja gå tillbaka en sväng och titta igen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den där Gudmodern verkar vara en riktig pingla. Är hon singel?

2006-06-18 @ 20:16:51
Postat av: Kicki

Snigel? Ja, hon går lika snabbt som en snigel. Ni skulle passa bra ihop.

2006-06-18 @ 20:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0