MItt nya liv

Nu är det dags. Tio kilo mindre till i höst är mitt mål. Har nyss avslutat:
 
- Armhävningar: på knäna eftersom jag inser att jag inte klarar vanliga. Ännu.

- Situps: raka och sneda. Mina sneda magmuskler existerade tydligen inte.

- Rygglyft: Helt okej.

- Knäböj: Behöver öronproppar till denna övning, mina knän knäpper fasligt mycket.

- Benlyft: Apkostig övning men det känns på insidan och utsidan av låren. Nått alla gör på tv.

Inget mer mellis på jobbet. Inget kaffe heller. Risken är stor att ja glömmer av mig och då har jag en massa kära kollegor som kommer vara snabba att kasta in en bitsk kommentar.

Fick en retsam passning här idag. Tar den.


Kommer jag äta rulltårtegräddbakelsen på jobbet på fredag? Troligen. Kommer jag äta andra godsaker som serveras? Ännu mer troligt. Kommer jag få rara gliringar från diverse näsvisa arbetskamrater? Tveklöst.


Men, jag ska nu försöka komma i form igen. Bära eller brista? Blir intressant att se.


Förresten så gick mina jeans sönder på jobbet idag. Mina favoritjeans är härmed söndernötta och snart begravda tillsammans med min andra par som nöttes sönder häromveckan. Livslängden blev tre år tror jag. Bara hålla tummarna att jag snart hittar nya i nån konstig butik för vanligt folk som varken är lyktstolpar eller liggande rektanglar...


Kommentarer
Postat av: Lotten Bergman

Jag vet i teorin hur man ska gå ner tio kilo! Man ska gå promenad före frukost och dricka två glas vatten före maten och dricka vin istället för öl och köpa äcklig glass istället för god.

Detta förklarar också varför jag i teorin men inte i praktiken vet hur det funkar.

2006-06-08 @ 13:17:03
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Bästisgrannen

Hoppa INTE över mellis, byt bara ut gräddbollarna mot frukt och nyttiga smörgåsar. Du ska äta oftare, men bättre. Banta INTE. Sedan ska du ju träna basket förstås, knasboll. Jag har inte sett dig på en enda träning.

2006-06-08 @ 17:03:38
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Mirre

Vad du är duktig!! Jag borde också, men är så omotiverad...Aldrig någonsin har min mage dallrat så mycket..Morgonpromisar i sommar!??! I'm in baby!

2006-06-09 @ 11:53:57
URL: http://miaderia.sprayblog.se
Postat av: Kicki

Mirre: Vi kan dallra ihop!

Lotten: Du har ju lyckats. Ju.

Bästisgrannen: Serveras väldans sällan gräddbollar till mellis på jobbet. Mjölk och smörgås å sånt.

Träningstider nästa vecka?

2006-06-09 @ 12:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0