Mit kungarike för ett hus!

Jag blir tokig. Sommaren är här och jag har en fin trea med rökig balkong. Gräsmattan tre trappor ner på baksidan innehåller en sliten sandlåda, en "gunghäst" en liten sliten pyramid me dstege på ena sida och rutschkana på andra och två gungor. Vissa grannar tar engångsgrillar och ställer nere på gräset och bjuder in alla sina vänner och sitter mitt bland husen och parkerade bilar.

Jag vill ha ett hus. Stor gräsmatta, massa sovrum till hela stora familjen och ett stort kök. Jag vill kunna sätta mig på trappen och dricka kaffe på morgonen, som min mamma alltid gjort och fortfarande gör. Jag vill klippa gräset och måla om och fixa och trixa och grilla som min pappa gör. Jag vill att Filip ska kunna springa runt ute utan att behöva fundera på grannarnas galna hundar eller bara leka utan att jag ska behöva springa efter hela tiden. Jag vill bjuda in favoritfamiljer, vänner, bekanta och okända på stora picknickar i min trädgård. Jag vill ha en egen basketkorg, egna väggar och egen postlåda....

Jag ruttnar på det här.


Skolavslutningen på jobbet var väldans fin igår förresten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0