Loppmarknad med leksaker

Imorgon ska jag bege mig till en loppmarknad med bara leksaker! Har varit där för ett par år sedan men då hade jag ju liksom ingen koll på vad varken jag eller Filip "behövde". Nu har jag stenkoll.

- Legosamlingen ska utökas. Vi(Filip och jag) måste kunna bygga större hus och andra byggnader. Man kan aldrig få för mycket lego.
23223-137

- Fler spel till Filips nyinköpta, begagnade (släpptes 1996) Game Boy Color.

- Kanske kan jag hitta några fler, begagnade spel till Filips andra tv-spel: Nintendo 8 bit (1985), Supernintendo (1991) och Nintendo 64 (1996):
23223-139

En härva med sex handkontroller och en zapper, vilar tryggt under tvn och omges av en massa spel.

Om du nu har svårt att tro att allt detta är Filips och är inköpt till Filip, har du helt rätt. Lego och tv-spel är minst lika mycket till mig. Dock anser jag att gamla tv-spel är barnvänligare, enklare och billigare än nya hightech-saker och passar utmärkt till en snart femåring och snart trettioåring.

Tänk om jag imorgon upptäcker att det finns en massa andra saker också på loppisen som jag inte ens visste om att jag behöver väldans mycket?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0