Klok fyraåring

Min kloka fyraåring bli snart fem. Han är nyfiken på allt nytt som går att lära, senast igår fick jag frågan:

- Mamma. Varför börjar Mario med bokstaven "M"?


I morse:
- Mamma, jag älskar dig. Och pappa. Och LEGO!!

Igår:
-Mamma. Jag ska bli fröken när jag blir stor. De får bara bestämma hela tiden. Idag ville jag gå ut men fröknarna bestämde att vi skulle läsa bok när det regnade. Byta blöjor kan jag faktiskt lära mig när jag blir stor.

På skoaffären på jakt efter nya gympaskor:
- Mamma. Vi måste köpa vita skor. Vita skor är snabbare än röda. Det är väldigt viktigt att kunna springa snabbt. Jag vill ha spikar under mina skor.

Kommentarer
Postat av: knyppelfröken

Vilken potential! Han har full koll på vad som är värt att veta och vad som är viktigt här i livet.
Jag är fröken, byta blöjor kan jag och nu bestämmer jag att du får jobba kvar på ditt skojsiga jobb! Bra!

2006-06-21 @ 09:22:44
Postat av: Kicki

JIHO!

Har du pratat lönen klart med Storchefen då? Vill inte gärna sänka min nuvarande.

2006-06-21 @ 09:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0