Jag är fast i bloggträsket

Jag har ju tidigare flaggat för mina brinnande intressen, bland annat Nintendo och lego. Mitt gamla 8-bit Nintendo spelas det på för ofta och jag sitter och pratar tv-spel med barnen på jobbet dagarna i ända.

Lego bygger jag väldans gärna och min son har drabbats av samma sjukdom. Letar begagnat lego på internet och bygger mer än gärna legobyggnader med barnen på jobbet.

Bloggberoendet fixar jag utan barnen på jobbet. Jag tänker i "blogginlägg", liksom vad jag kan blogga om och hur jag ska skriva och när saker och ting händer i min omgivning, sliter jag fram min kamera så jag kan få bildbevis till min blogg.

Bloggberoendet hamnar också på att läsa andras. Flera gånger om dagen. Finns så otroligt mycket intressant att läsa och i slutänden har man ingen aning om hur man kommit dit. Man länkar sig vidare från länkar och åter länkade bloggar. Att sedan hänga med på var man kommenterat och läsa kommentarerna på ens egna kommentarer på okända människors bloggar, blir likso mett litet beroende.

T-shirtfantast som jag är, borde jag fixa en tröja med trycket: "Escaped från BLOGG rehab".

Kommentarer
Postat av: Source

Det kommer säkert att skapas särskilda kliniker för bloggmissbrukare. Det jag tycker är så fantastiskt är att jag åker runt och så träffar man världens mysigaste människor. Just för att så många bjuder på sig själv. Jag tycker att det är oändligt givande. Som om en persons charm åker med i kommentarer och bloggar.

Sedan finns det ju en näve sinnessjuka rättshaverister som kör omkring som isbrytare i en insjö. Men vilket mynt har inte en baksida.

PS. Du verkar till exempel jättecharmig. Sådant gillar jag. DS

2006-06-28 @ 09:25:47
URL: http://sanningensegrar.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Oj. Tack för den komplimangen. Har de senaste åren från ett håll fått höra samma sak väldigt ofta och nu till och med börja tro på det.

Kanske borde man starta en blogg för bloggmissbrukare?

2006-06-28 @ 10:15:30
Postat av: Source

man skulle kunna skriva en handbok:

Bloggmissbrukare?
-Så här blir du fri ditt missbruk

2006-06-28 @ 10:45:39
URL: http://sanningensegrar.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Kanske en blogghandbok när missbrukande bloggare får ge sina bästa tips?

AB- Anonyma Bloggare

2006-06-28 @ 10:48:00
Postat av: Source

Det är ju underbart.

BLOGGARE TALAR UT
-ung kvinnlig bloggare talar ut om sitt livs svåraste tid

2006-06-28 @ 11:27:09
URL: http://sanningensegrar.blogspot.com/
Postat av: Jennifer

Känner igen mig lite i ditt sk. "bloggmissbruk"
:)

2006-06-28 @ 17:55:57
URL: http://jenniiifer.blogg.se
Postat av: ULLiS

Jag är oxå fast i "träsket" :) Härligt!

2006-06-28 @ 18:28:48
URL: http://flimmra.blogg.se
Postat av: Kicki

Jag åker på avvänjning snart. In i norrländska djupa skogar UTAN varesig dator eller internet. Och affären i grannbyn har lunchstängt.

2006-06-28 @ 22:18:44
Postat av: Visionary soul

Otroligt bra beskrivning av hur bloggberoendet ser ut - likadant för mig! :-) Men... finns det inte vissa vinster med det, t ex att man skaffar sig en lite annan distans till sin tillvaro? Och att man faktiskt dokumenterar sin vardag på ett sätt som man aldrig skulle gjort utan bloggen?

Befinner mig i norrland... men med dator och uppkoppling... borde kanske ta en avvänjningskur bland myggen i skogen... ;-)

2006-07-04 @ 13:24:07
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: Kicki

Visionary soul: Finns för många vinster med det, annars skulle jag inte sitta här, dag ut och dag in.

2006-07-04 @ 15:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0