Husdrömmar del 2

Angående husdrömmar och sånt, har jag just insett följande:

-Mitt köksbord (alltså det jag vill ha och har spanat på i tre år) står hemma hos Sport-Mirres bästa kompis

- Min soffa (alltså den som jag vill ha och har spanat på i minst två år) står hemma hos Lilla O i TVÅ exemplar

- Mitt barkök (alltså den tanke jag vill ha kring öppenheten i köket) finns hemma hos min favorit-farbror (tillika min enda farbror)

Har idag maila till en stooor superkändis och berättat om mitt problem med att jag har hittat ett hus men inte har råd. Frågade henne om hon kanske hade en miljon över eller så. Har ännu inte fått nått svar.


Kommentarer
Postat av: Tanten med hus å Jätte-grill

Hej.
Hälsade du Oprah ifrån mig? Jag vill ha större hus, stall, garage så att min husbonde har nåt att göra, stora ängar, ridhus, pool, en Cheva-pick up från typ 56.... en större båt, i trä... med V8:a.
Annars så är jag ganska så nöjd.
Jag är ju frisk....

2006-06-27 @ 21:46:12
Postat av: Muskelkvinnan

Näe, nåt sånt mejl har jag inte fått.

2006-06-27 @ 21:47:09
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Mallgrodan Moppetanten på semester: Du är inte alls frisk.

Muskelkvinnan: Det finns fler rika kändisar än dig.

2006-06-27 @ 22:00:30
Postat av: Moppetant

Nej just det, jag har ju en del sympton, ont i höften å en liten släng av ADHD, eller?

2006-06-27 @ 22:39:34
Postat av: Kicki

Ja, vi har nog alla en släng av det mesta känns det som. Iallafall på vår arbetsplats.

2006-06-27 @ 22:44:59
Postat av: Source

Ett enkelt råd. Köp huset. Betalningen ordnar sig alltid i efterhand. Skulle den inte göra det så har priset gått upp under tiden och då säljer du det med vinst. För den vinsten köper du ett ändå större hus. Skulle du inte kunna betala det..........

Det slutar med att du köper Buckinham Palace. Då behöver du möbler. Men det tar vi den dagen. Lös aldrig morgondagens problem och helst inte heller dagens. I morgon kan de vara borta av sig själv.

PS hittade dig hos Bästisgrannen. Verkade vara en kul typ. Kul blogg.DS

2006-06-27 @ 22:58:05
URL: http://sanningensegrar.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Source: Tack för det goda rådet. Har fått det flera gånger under dagen. Dock kommer ingen bank att godta att jag vill låna 1,5 miljoner på ett halvtidsjobb.

Möblerna till Buckingham har jag löst redan, två soffor hos Lilla O (Bästisgrannen) och så vidare...

2006-06-27 @ 23:02:34
Postat av: Source

Har du frågat vad du får låna. Annars vet du ju inte. Och om du får nobben vad som krävs. Då har du ju spelreglerna i alla fall

2006-06-27 @ 23:33:48
URL: http://sanningensegrar.blogspot.com/
Postat av: Lilla O

Mina soffor ger du sjutton i:) Du får gärna komma och sitta/sova i dem men de är mina och bor hemma hos mig och Skotten. Hämta Source basketkorgsanordning istället. Den kan vi ha kul med både du och jag plus muskelkvinnan.

2006-06-28 @ 01:16:48
URL: http://www.bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Source

Min basketkorg bör låsas fast och bevakas. Den börjar nå stor ryktbarhet. Döljer det sig en basketfantast också bakom VBK ? Jag har gjort bort mig en gång genom att säga slå straffar i basket. Bara för att jag är gammal handbolsspelare alltså. Fick välja antingen basket eller handboll. Valde det senare och bröt sammanlagt fyra fingrar.

2006-06-28 @ 06:26:08
URL: http://sanningensegrar.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Source: Självklart ska jag ringa banken och ställa frågan. Och jag tror jag knäcker både Lilla O och Muskelkvinnan i basketfantasteri. Skillnaden är bara att jag inte tränar lika ofta. Har tre allsvenska säsonger bakom mig, j-landslangsaktuell som 14-åring, 14 år som coach på alla nivåer, läser och tittar på FÖR mycket basket. Och är särbo med en fd. elitcoach i samma idrott.

Dock ska jag ikväll tvåla dit både Lilla O och Muskelkvinnan. Tredje veckan i rad jag tränar.

Din basketkorg ligger nog illa till i detta sällskap. Är ju legogalning också så till Danmark ska jag väl ta mig i två ärenden då.

2006-06-28 @ 07:08:05
Postat av: Source

Impressed!!! Själv var jag sämst i laget i handboll. Låt vara i elitserien, men jag tyckte det var kul, inte minst med träningen så det gjorde inget att jag åkte ut och in i laget. Jag fick glänsa i skollaget i stället. Där visade det sig vara bra att vara tränad på elitnivå.

2006-06-28 @ 07:37:15
URL: http://sanningensegrar.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Egentligen inte mycket att bli imponerad över. Bidde liksom inget at basketkarriären. Dock har jag kvar mitt skott och min hjälpförsvar som hjälper mig på träningen med tanterna.

2006-06-28 @ 08:32:19
Postat av: Sport-Mirre

När de har tröttnat på bordet kanske du har en egen täppa?? Jag kan paxa det till dig. Om ungefär sju timmar sitter jag på planet till Kamerun...gulp!

2006-06-28 @ 23:40:14
URL: http://miaderia.sprayblog.se
Postat av: Kicki

Oj. Nu sitter du på planet till Afrika, Sport-Mirre!

2006-06-29 @ 07:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0