Elitbasketspelare... nästan iallafall

Idag fick jag erbjudande om att spela elitbasket. Med ett lag i högsta ligan!

Eller spela och spela, egentligen fick jag väl ett erbjudande om att iallafall träna med laget. En enda gång. Idag alltså.

Sanningen att säga vet jag inte egentligen hur seriöst erbjudandet var, få spelare på träning och en tös på 190 cm i strumplästen kommer instövlandes med lite papper. Nästan huvudet längre än alla på plats. Erbjudandet kanske var lite ironi också. Och ett säkert kort eftersom jag varken hade strumpor eller skor. De kanske hade tagit vilket pack som helst som varit ombytt....

Hur som helst var det kul att titta lite på träning när jag ändå var där. Innan träningen började pratade jag lite med Hon-som-gilla-att-grilla och berättade att jag satte sexton straffkast I RAD innan förra träningen. Då började hon prata om att hon nog satt fjorton trepoängare i rad nångång. Jag har satt typ EN trepoängare i rad i min ungdom. Av misstag.

Träffade också Kloka Kapten. Alltid lika kramig och trevligt att träffa henne. Vi umgås på tok för lite. Hon ville att vi skulle leka i helgen men jag ÅKER PÅ SEMESTER på fredag! Jiho! (Inget jubel för att jag inte kunde umgås med Kloka Kapten, bara jubel för semesteråkandet).

I hallen träffade jag också The Fin. Vi kom fram till att ingen av oss nog kommer jobba heltid i höst, jag har ju nyss blivit avtackad och nu, två veckor senare, påkopplad igen på halvtid. Och han verkar just nu också bara var halvsysselsatt, så vi kanske kan träffas å ta en kaffe om inte annat.

Konstpaus (mobilen ringer)

Elitidrottskvinnan och Kloka Kapten är nu på ingående påstås det via det mobila nätet. De har köpt med sig mat från grillen. MEN jag är ju duktigt och nyttigt och håller på att komma i form så jag har redan ätit hemlagat: sill, färskpotatis, ägg och en massa grönsaker!

Får förresten diagnoser på jobbet varje dag numera. Det är inte lätt att lära gamla hundar sitta! Inte heller damer över trettio att kunskap är roligt och att barn är vi allihopa.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Määäähn! Klart att du skulle ha hoppat in! Nu när du är varm i kläderna!

2006-06-27 @ 21:48:00
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Träningen var kul. Iallafall de 45 minuter jag såg. Hade gärna gjort de övningarna faktiskt. Mycket tekniskt och skott och sånt som jag gillar. Fast... nej tack. Jag håller mig till b-igare lag.

2006-06-27 @ 22:04:24
Postat av: Source

Jag tror på dig. Inget b-snack. Vi var ju överens om att du är bäst. Comprende!!??

2006-06-28 @ 08:20:55
URL: http://sanningensegrar.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Ja just det! Ska kanske prova gå dit igen och gömma skorna bakom ryggen?

2006-06-28 @ 08:33:35
Postat av: beckis

Hmmm vadå aldrig satt trepoängare .....

Du som sköt hopptreor i Boden cup innan knäet sa nope inge mer basketspelande för en riktig basketfantast ......

Bara så alla vet det alltså ....

2006-06-29 @ 23:14:48
Postat av: Kicki

Har tyvärr inget minne av att trepoängarna satt, men du borde väl veta.

2006-06-30 @ 08:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0