Basketträningsrapport

Igår tränade jag basket för första gången på ett år. Det första som händer när jag kommer in i hallen är att det går ett sus bland spelarna. Några för att de tjatat på att jag ska komma och äntligen dyker upp, andra susar för att de bara hört rykten om Kicki W och nu äntligen får träffa henne i verkligheten.

Sedan börjar hoten hagla: jag ska springa, hoppa, slajda (djup försvarsställning med förflyttning i sidled) med mera. Jag bara skakar på huvudet. Ska JAG göra sånt? Jag har inte tränat på allvar på ett år och de tror att jag överhuvudtaget KAN göra ovanstående.

Oj vad de hade rätt! Dum som jag är, så sprang jag på snabba uppspel, hoppade på returer, tog snabba skott från vänster base och slajdade i försvar, speciellt när jag spelade på min favorit Biggo.

Den enda konstiga åkomman som dök upp (stukade inget, dog inte heller av trötthet) var att när jag på uppvärmningen slog overheadpassningar fick jag ont i höger knä. Övergick därför till bröstpassningar resten av träningen.

Ramlade bara en gång. Fastnade då med handen i ryggkanten på Lilla O:s linne och damp i backen. Saknar dock blåmärken från hela träningen. Iallafalll har jag ännu inga hittat.

Hur är dagsformen just nu (klockan 06.25 dagen efter)? Ont i hela kroppen. Gör ont att knyta händerna, stiga upp från toaletten, ta djupa andetag, vicka på tårna och så vidare. Näsan och öronen saknar träningsvärk ungefär.

Det värsta är att det var helt sjuk kul!

Kommentarer
Postat av: Lotten

HURRA!

(Du förstår väl att jag hade mutat alla till att suuuusa när du klev in?)

2006-06-15 @ 09:50:00
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Lotten

Och vaaaaaaaad tyckte din pojkvän om dina insatser på slutet?

2006-06-15 @ 09:51:58
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Lilla O

Ont i höger knä? Jag tror att du tog över min värk för plötsligt, efter en veckas lidande, var mitt knäont som bortblåst. How weird is that? Nu när du börjat kan du inte sluta för då vet du vad som händer när du måste sätta igång igen efter ett årslångt uppehåll. Gör som vi gör ... träna hela tiden:) Visst var det sjukt kul?

2006-06-15 @ 10:51:55
URL: http://www.bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Lotten: Min pojkvän kommenterade enbart min slajding på slutet mot Biggo.

Lilla O: Helt sjukt.

2006-06-15 @ 11:33:04
Postat av: Coach

Slajdingen var perfekt. Men hjälpsidan var inte riktigt lika bra.

Noterade också att Lotten ropade "oj då" så fort hon släppt bollen då hon sköt, och att Kicki O blev dubblad av EN man vid halva plan.

2006-06-15 @ 12:59:02
Postat av: Kicki

Vad skönt att det finns opartiska coacher...

2006-06-15 @ 14:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0