Det går inte fylla trettio...

Det är nog bara att ge upp, fylla trettio år om tre månader går absolut inte. Det handlar varken om kris eller panik. Det är festlokalen som är obefintlig. Det befintliga lokalen är en trea på 63 kvadrat. 29 personer har vistats i denna trea som mest, vilket innebär 21 personer i vardagsrummet, sex personer i köket och två på balkongen. Utrymmen som finns kvar är då:

- Två personer ryms i badrummet. Tre om nån sitter i badkaret
- Sju personer ryms i hallen så vida att ingen ska passera in eller ut ur lägenheten

Två sovrum finns kvar. Två karlar kan säkert leka med bilar i Filips rum. Helst vill jag inte ha nån alls i mitt sovrum.

Totalt kan jag bjuda 40 personer, mig själv inräknat. Går välan inte heller! Speciellt inte om det i inbjudan står:

"Hej!
Du och din man är bjudna på min trettioårsfest. Eftersom din man har barnasinnet kvar, placeras han vid parkeringshuset i barnrummet. Och eftersom du alltid springer på toaletten på fester, så får du sitta i badrummet. Ni måste komma innan 19, eftersom då kommer de sju gästerna som placerats i hallen. De går hem vid midnatt, först då får ni lämna festen".

Jag MÅSTE ha ett hus. Annars kan jag inte ha några stora fester. Eller "sociala tillställningar" är det nog snarare det handlar om. Att skryta om att man vill ha stora fester kanske inte är nått bra när man ska köpa hus.

Min son och hans morbror Elitidrottsmannen, har ikväll spelat Gamecube och lekt med lego. När sonen somnat, satt jag och morbrodern kvar och byggde...

23223-172

Kommentarer
Postat av: Helena

Hahaha! Vilken bra inbjudan! Kan inte gästerna stå upp? Sitta är överskattat.

2006-07-13 @ 23:10:46
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Många gäster brukar få stå upp. Finns ju liksom ingen som inte behöver gå på toaletten eller ut på balkongen eller ut i hallen. Har man mot förmodan en stol att sitta på dock så lämnar man den gärna, för så fort man lyft rumpan är det nån annan som tagit platsen.

2006-07-14 @ 07:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0