Basketträningsrapport del 4 - det var kul en stund

Iallafall cirka 61 minuter av dagens träning var superkul. Sjutton deltagare varav nio tjejer. Bara snälla killar, inga divor eller egosar. Innan träningen sköt jag, som vanligt, i andra hallen och det gick grymt bra. Uppladdningen med en klase röda vinbär, två stycken svarta vinbär och sju hallon fungerade perfekt!

Lagindelningen var kanon, jag hamnade på Blixtens lag. Vi VANN första matchen vi spelade. Allt var frid och fröjd till ungefär 20.31. Jag spelar försvar på Biggo på "top of the key" ungefär. Hon fintar, jag fintar, hon fintar igen och står ett stenhårt overhead-pass rakt i huvudet på mig, från mindre än en meter! För er som inte känner Biggo så är hon faktiskt skitstark trots att hon är en gammal tant. Hur som helst så kastar jag (mitt nöt) refelxmässigt upp handen (vänster) för att skydda mig. Dumt.

Resultat: Fett stukad VÄNSTER tumme. Det sliter och ilar i vänster pekfinger också.

Saker jag (än så länge) upptäckt är svårt utan att använda vänster tumme:

- Knyta upp skor
- Greppa ratten i bilen
- Ta av sig en sport-bh
- Petavänster öra med tops
- Trycka på "space"-tangenten på datorn

Försöker nu dressera höger tumme att göra alla mellanslag, men den vill inte samarbeta.

På träningen hände en annan rolig sak. Tutan skulle bryta en passning genom tresekundersområdet och gör det genom att greppa bollen mellan knäna. När bollen väl är fångad, hoppar hon runt en stund tills hon inser att det är stegfel.

Slut rapport.

Tanken på smeknamn slog mig idag när jag vattnade kaninen, olivträdet och tog in posten hos Lilla O. Både Lilla O och hennes man Skotten, har riktiga namn. Inte bara de smeknamn vi kallar dem vi till vardags. Att Skotten inte hette sitt smeknamn har aldrig slagit mig.

Själv har jag varit smeknamnad hela mitt liv. Kicki. I och med att jag är lång, har jag fått höra "Flaggstången" också. Idag fick jag höra två andra:

- Löparen
- Bernaisesås-Kicki

Tutan kallade mig (på fullt allvar) "Löparen" idag på träningen. Vilket gjorde att jag sprang lite snabbare.

Min kollega Lohmanders-Kajsa ringde mig idag i ett ärende och berättade då att för att hennes man ska ha koll på vem Kicki jag är, så kallar hon mig "Bernaisesås-Kicki". Precis så som jag gjort med Kajsa för att min pojkvän ska veta vem hon är: Lohmanders-Kajsa. Efter den sjukt goda bernaisesåsen.

Kajsa förresten. Hon heter inte ens Kajsa egentligen. Hon heter Karin.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Tack för rapporten -- men jag är bekymrad. Är du frisk i tummen om en vecka? Skällde du på gamla tanten?

Förresten. Jag kan inte räkna ut vem Tutan är!

2006-07-19 @ 22:46:52
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Skällde inte på nån. Å trodde när jag vaknade att tummen var bättre men börjar misströsta, har liksom ingen kraft i den, kan inte bära filtallrik med vänster, kan inte äta fil med vänster. Funderar på om jag ska åka och röntga eftersom det gör så ont, men först ska jag tvätta.

2006-07-20 @ 09:21:28
Postat av: Kicki

Tutan. Att du inte klarar den! Hon som hade klubbilen på Den Stora Turneringen och signalhornet låste sig halv åtta på morgonen genom hela stan.

2006-07-20 @ 09:22:42
Postat av: Bigge

Du har fler smeknamn.

Dubbelkicki = dubbelt så lång som Lilla O

2006-07-24 @ 18:20:20
Postat av: Kicki

Å dubbelt så snabb!

2006-07-24 @ 19:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0