Personalfesten eller Måtte jag aldrig ha så roligt igen

Igår hade vi personalfest. Idag är den personalfesten fastetsad i mitt huvud i form av huvudvärk, halsont och fotvärk.

Temat var Oscarsgala och förberedelserna har pågått en längre tid. Mer eller mindre uppklätt ska det vara på såna tillställningar tydligen och festfixar-VBK var inte sen att hänga på temat:
23223-305

Tre attiraljer som gjorde min kväll problemfylld:

1. Pärlhalsbandet som låg som en snara runt halsen större delen av festen
2. Halsduksgrejen som dels var varm och dels hade ett helt eget liv bakom ryggen på mig
3. Tajta långklänningen som inte gick att gå i

Röda mattan rullades ut och med tanke på att det inte är Oscarsgala mer är en gång per år, behövdes den sopas av:
23223-306

I god tid anlände livvakterna som skulle se till att inte vem som helst kom in på festen.
23223-307

Vissa kollegor var övertygade om att de kommit fel och vissa blev stoppade av än den ena och än den andra anledningen.

Bordsplaceringen gick till så att man fick dra en lapp och sedan hitta den som dragit en lapp som hörde ihop med sin egen. "Bart" stod det på min lapp och snart hade jag hittat min Homer:
23223-308

Denna Homer förvandlades under kvällens lopp till en elaking (hade en sån mittemot också) som envisades med att kalla mig "WC-anka" med antydningar om min gångstil i ovan nämnda och visade problemklänning.

Ett antal pris delades ut till höger och vänster. Här ser vi Schäfern som just emottagit priset som Årets Manlige Huvudroll:
23223-311

Som konfrencier ska man prata en hel massa och hålla alla på gott humör. Det var inga problem alls. Här demonstrerar jag mitt skoval för kvällen:
23223-310

Observera också vad jag har på höften: En handväska! Kollegan Marinan gav (?) den till mig och oj vad jag övade på att ha handväska. Övade med andras handväskor också.

Efter ett par timmar på lokalen, bar det av ut på krogen. Jag dansade fötterna och halsen helt öm och när det var dags för hemfärd kom det så här många taxibilar:
23223-312

Noll. VBK, Essesskåaren och EttanEtt var dock vid gott mod, även om det var fruktansvärt tråkigt att vänta och ont i benen fick man också.
23223-313

Slutet gott, alting gott. EttanEtt fick sig en taxi till slut, Essesskåaren försvann och jag promenerade hem i mörkret.

Som sammanfattning kan jag säga att jag hade helt sjukt roligt och det kommer jag nog få lida för resten av denna dag!

Längtar till nästa fest jag får festfixa.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Nå. Låt höra:
* motiveringen för skovalet?
* vad hade du i handväskan ? idrottstejp?
* vann du något pris?
* vad är temat på du-vet-vilken-fest i maj?

2006-12-16 @ 15:40:10
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

* Hm. Det svartaste jag hade? Ska nog skoblogga.
* Handväskan fick jag ju liksom lite överraskande så innehållet var en vinkork med texten: "Kicki har en handväska"
* Nope. Eller min avdelning vann. Precis som alla andra avdelningar/arbetslag
* Finns många förslag, men de ska nog stötas och blötas lite först. Mailar över.

2006-12-16 @ 20:03:11
Postat av: Ewa

Du var helt klart elegantare än en WC-anka!

2006-12-18 @ 14:59:54
URL: http://ewas.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0