Olyckat lussebullsbak

Om man vill ha mer att göra en dag som går för sakta, kan man göra som följer:

1. Börja baka lussebullar
2. Häll i hälften av degspadet i bunken, ställ sedan tillbaka kastrullen med resten på plattan som är tokvarm.
3. Upptäck INTE punkt 2.
4. Häll sedan i kokhett degspad över jästen. Upptäck det INTE.
5. Fundera ett slag på varför degen jäser dåligt.
6. Bränn dig sedan på bunken.

Paus. Lyckas nu med allt.

7. Försök grädda lussebullarna på "belysning" i ugnen.
8. Upptäck inte punkt 7.
9. Upptäck fortfarande inte punkt 7.
10. Upptäck punkt 7 och vrid vredet till "två streck".

Vad har jag nu lärt mig?

A. Försök inte sysselsätta dig för att få tiden att gå
B. Försök inte sysselsätta dig för att få tiden att gå
C. Försök inte sysselsätta dig för att få tiden att gå, du är för okoncentrerad.

Två timmar till samling, tre till match.


Kommentarer
Postat av: Ewa

Apropå det där med att sysselsätta sig: Jag funderade på att koka knäck, för att undvika att städa. Köpte ingredienser men sen slog den onda tand-fén till: jag tappade en bit ur en tand! Det var nog hennes hämnd för att jag hade tänkt koka knäck!

Så nu avvaktar jag lite. Och hur provar man knäck när det inte finns snö?

2006-12-10 @ 13:39:10
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Kicki

Knäcken provades en jul när det fanns snö och koktiden antecknades i kokboken. Fast du har väl snö nu va?

2006-12-10 @ 14:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0