Matchrapport nummer 2 (Uppdat.)

Andra matchen på åtta dagar (utan träning emellan) är nu spelad. Igår vann vi med ca 40 poäng mot ett annat lag. Det andra laget besod av endast sex spelare, varav tre av dem var lika långa som jag.

På väg till matchen undrar sonen vilka vi ska spela mot och jag svarar då:

- Söderköping.

Varpå följdfrågan från honom då blir:

- Ligger det nära Kylarköping? (Den lilla idyll som Blixten McQueen hamnar i, i Disneys film "Bilar").

Redan på uppvärmingen blev några trötta (jag till exempel) och en massa vatten drack och skor knyttes om och toalettbesök gjordes.

Efter att en spelare i motståndarlaget började matchen med att sätta tre av tre treor, började vi också spela basket. Vi sprang, tog returer, spelade långa anfall, spelade korta anfall, missade närskott, satt närskott, foulade och kramades. Muskelkvinnan fick till och med en tokofentlig och ofientlig kram av en motståndare när hon stod och skulle skjuta straffkast. Eftersom båda satt så ska vi hädanefter krama henne innan varje straffkast.

Hur gick det då för mig, statistikförare som jag är? 9 poäng, varav 4 av 6 från golvet och 1 av 2 straffkast. 8 returer, två blockar, två toksnygga assist, en till Biggo och till Ringklockan samt 1 turnover. Helt okej. Hade gärna satt båda straffkasten och inte missat halvdistansskottet på breaket. Dock var det svårt att sätta skottet som ledde till straffkast eftersom foulen innebar att en motståndare foulade mig genom att peta mig långt upp i näsan samtidigt som jag sköt.

I halvlek funderade vår coach Snus-Per på att ta en kopp kaffe, men på något sätt kom han av sig och gick istället till motståndarlagets bänk och satte sig tillsammans med dem och berättade hur imponerad han var av deras trepoängsskytte.

Publiken var kring dussinet, bland annat syntes Ringklockans sambo. Hur han fick tid att gå dit vet jag inte, han borde varit på stan och införskaffat batterier till alla Game&Watch-spel han trollade fram ur garderoben till sin flickvän.

Blir man nu som läsare så dundersugen på att läsa mer om denna rafflande match, kan man klicka här.

Uppdatering.

Höll nästan på att glömma skriva något om våra toktjusiga shorts. De är arvegods, precis som matchlinnena, från vårt kära damlag. Detta innebär att vi ser proffsiga och väldigt sponsrade ut samt att vi kan låtsas att vi inte alls spelar motionsbasket i division 3 utan att vi spelar elitbasket i Damligan. Shortsen ja. Dels saknar alla i min storlek snöre, det vill säga, jag kan inte knyta fast dem. Detta glömmer man lätt bort eftersom man inte har tid att tänka på annat än att springa när man väl är på planen. Däremot går det dåligt att glömma att de är dubbla och således vändbara och otunna. Känns som trettioelva shorts, där fjorton slimmar sig som cykelbyxor kring låren och resten ligger som en korv runt höfterna.

Men de är ändå snygga.

Även här finns matchrapport. Denna från Lilla O.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Jamen hallåååååå, varför passade inte den toklånga superpassningen från unde... övertecknad in i matchrapporteringen? Utan den hade du gjort två poäng mindre!

Oj, vad jag kommer att kramas i fortsättningen.

2006-12-10 @ 18:13:52
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Ber om ursäkt. Kan inte komma ihåg allt. När du säger det så minns jag att det var en riktig superpassning som gick mig rakt i händerna. Ska nog anställa en statistiker i fortsättningen.

2006-12-10 @ 18:25:45
Postat av: Lilla O

Anställ inte mig som statistiker:) Vi vann!

2006-12-10 @ 19:23:27
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Du har ju redan ett jobb!

2006-12-10 @ 22:11:24
Postat av: Mirjam

hmmm...kom du ihåg att vi pratade förr om att vi inte har så mycket gemensamt? Läste sin samlarlista...det var inte mycket jag skulle tänkas samla på..typ ingenting....Vi gillar ju palt och det räcker väl för oss!? Ska vi kanske julmingla nånting innan jul?

2006-12-11 @ 10:46:57
URL: http://blogg.passagen.se/julietteisback
Postat av: Kicki

Klart vi ska julmingla. Vad gör du på söndagkväll?

2006-12-11 @ 10:58:20
Postat av: Ewa

Aha, en till som undrar var Kylarköping ligger! Nu så ska jag svara att det ligger i närheten av Söderköping när lilla A frågar...

2006-12-12 @ 07:48:48
URL: http://ewas.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0