Luktsuddens återkomst!

Följde med min syster som moraliskt stöd (eftersom Svåger fortfarande radioamatörar fem timmar norrut) idag för att köpa ny bilbarnstol till minsta systerdottern. Gick runt på barnaffären och slötittade och upptäckte ett helt ställ med luktsudd! Såna som jag själv hade för tjugo år sedan! I andra former så klart men luktsudden är tydligen moderna igen sa expediten.

Sökte på nätet och hittade She Cat som för över ett år sedan råkade tvätta händerna med tvål som förde henne tillbaka till just luktsudden. Bilden som hon har på sin blogg, visar EXAKT en sån skruv med mutter som jag hade, samma färg och allt. Hade också en klädnypa i sama utformning som på bilden.

Mina egna luktsudd är numera spårlöst borta, nedpackade, uppsuddade eller bara uppätna av Lillebror för en herrans massa år sedan. Funderar på att ta en promenad tillbaka till barnaffären och köpa lite luktsudd, bara för att den nostalgiska ådrans dunkade ska stillas och för att jag ska få veta om de moderna luktsudden luktar som de gjorde på min tid. Kan ju alltid skylla på att jag köper till Tolvåringen och Sextonåringen, vilket jag ju också kan göra och lukta på deras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0