Gameday (Uppdat.)

"Match idag efter lunch. Hallen står öde och bara väntar på helgens höjdpunkt.
23223-300

För att orka spela så här tuffa basketmatcher, krävs att man startar dagen på rätt sätt.
23223-302
Skippar nog kaffet iallafall.

Det är inte bara vi spelare som förbereder oss till max denna morgon, även våra fans ser till att vara förberedda.
23223-301
Redan nu brinner de av längtan efter matchen. Tur att snön inte kommit ännu.

En timme innan match släpps publiken in.
23223-304
Läktarna fylls snabbt till bristningsgränsen.

Laget kommer in på planen för uppvärming. Redan då visar Muskelkvinnan var skåpet ska stå."
23223-303"


...åter till verkligheten. Ska nu äta fil och müsli tillsammans med min son. Sedan ska godis inköpas så han orkar titta på hela matchen tillsammans med det oavlönade barnvakterna Elitidrottskvinnan och Tvättmaskinsbäraren. I hallen kommer det springa en massa barn och andra basketspelare helt ointresserade av vår match , publikantalet på kommer kanske överstiga tjugo på bänkarna längs väggen och ingen kommer vara målad. Ingen kommer troligen heller att dunka.

Men oj vad jag längtar!

Uppdatering.

Har nu varit uppe i snart fyra timmar
. Tre timmar kvar till samling, fyra till match. Hur sysselsätter man sig egentligen? Hur gjorde jag på den gamla, goda tiden när jag spelade elitbasket och matcherna var 16.00 eller 19.00? Jag förstår inte.

Idag har jag microkokat två omgångar med knäck, bakat lussebullar, tvättat, tvingat på sonen tomtekläder för att fota till julkort, sett julkalendern, diskat och plockat ur diskstället och läst dagens tidning tre gånger. Och fortfarande är det hysteriskt med många timmar till match.

Kommentarer
Postat av: Lilla O

Jag har samma känsla. Jag har inte bakat men väl skjutsat och hämtat barn till olika träningar. Trettioåtta koppar kaffe har runnit ned och jag överdoserar som vanligt. Oj vad jag längtar.

2006-12-09 @ 11:27:35
URL: http://www.bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Nu är alla väskor packade, både till match och annat ombyte. Sonen är packat i mjöliga byxor och gulprick EB-tshirt. 1,5 timme till samling.

2006-12-09 @ 11:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0