Den julklappslösa julen

Vi är nu på plats i norr, i barndomshemmet på MB. Allt är sig likt, förrutom att snön inte infinner sig. Den har funnits men rymt sin kos på de allra flesta håll. Någon liten ploghög finns dock vid lekparken påstår Femåringen som tog med sig mormor och morfar dit igår.

Julklappslöst ja. Hade nu USB-portarna på datorn här fungerat hade jag kunnat lägga ut en bild på alla de julklappar som ingen ska få. Snabbt överlagt i huvudet, räknar jag till cirka 50 stycken. Detta innebär att Femåringen, Tvååringen och Sexmånaderstjejen, får ungefär 17 julklappar var, eftersom det bara var de minsta barnen som skulle få klappar. Idag ska jag dock inhandla klappar till Lillebror eftersom Mormor anser att han inte var med på beslutet att inte få julklappar. Precis som om jag var det då!

I övrigt är allt lugnt. Sexmanderstjejen lyser som en sol på morgonen och Tvååringen sjunger:

"Hjäppa mojmoj, hjäppa mojmoj, hjäppa mojmoj, INTE ja, INTE ja, INTE ja".

Systern och Svåger lyser inte. Deras små solstrålar har för vana att äta och leva rövare hela nätterna vilket gör att deras föräldrar är outvilade varje morgon.

Julafton imorgon. Femåringen och kusinen Tvååringen har kommit överens om att tomten inte behöver komma hit, men kan lämna julklappar under granen.

Kommentarer
Postat av: Bell

Hoppas ni får en nice jul! God Jul önskar tomten Bell

2006-12-23 @ 12:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0