Lohmanders

Häromdagen utspelades följande samtal på min arbetsplats mellan två av mina kollegor:

- Usch vad jag har gått upp i vikt över sommaren.
- Har du?
- Ja, men man måste väl skylla på vinet.
- Vinet? Jag skyller alltid på bernaisesåsen.
- .. det är väl inte Lohmanders..?

En dag för länge sedan när jag dagen innan hade tipsat en kollega (som numera skyller allt på Lohmanders), fick jag en utskällning som heter duga. Bernaisesåsen var FÖR god så hon TVINGADES äta upp hela burken innan hennes man kommit hem.

Så just nu sitter jag på jobbet med en hemlagad pirog och en massa goda grönsaker i kylen som bara väntar på att bli uppätna, och längtar efter klyftpotatis, rostbiff och Lohmanders.

Är det förresten nån som har en våningssäng över?

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Våningssängar finns nästan alltid på Pingskyrkans loppis på lördagar! Men du måste stå först i kön kl 10.00! Släp kan du låna av mig!

(Jag gillar våningssängar. Vi har ... tre stycken.)

2006-08-22 @ 11:36:04
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Har just upptäckt att en våningssäng på det Stora Varuhuset på fyra stora bokstäver, bara kostar 600 spänn. Kanske måste låna släpet. Och en dragkrok.

2006-08-22 @ 11:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0