Första hjälpen

Igår var jag på kurs på jobbet, första hjälpen handlade den om. Väldigt intressant och nyttig och kul. Framförallt kul. Det kuliga var att jag lyckades anmäla mig till samma kursdag som Asgarvet, Spikskon och Moppetanten. Det hela börjar med att Kursledaren ska rädda nån och pekar sedan på Asgarvet och ber henne ta fram mobilen och (låtsas) ringa 112. Jag hoppar av skratt eftersom Asgarvet vägrar ha sin mobiltelefon till annat än väckarklockan.

Framstupa sidoläge var nästa övning. Moppetanten börjar med att fråga mig (som spelar väldigt medvetslös) hur jag mår och om jag är vaken. När hon inte får nått svar säger hon glatt:

- Vad bra, då går jag och stjäl dina fiskespön!

Spikskon försökte förgäves byta bort Asgarvet som var riktigt dålig på att spela medvetslös. Moppetanten ville hellre spela död, så jag struntade då i att lägga henne i framstupa sidoläge eftersom det redan var för sent, hon var ju död.

Man kan bli framstupad även från magläge. Spikskon var först ut och lade sig på mage med armarna under sig. Asgarvet muttrar då:

- Ramlar du så där j-a klantigt, får du f-n skylla dig själv!

Moppetanten blev arg på mig eftersom jag gömde hakan när jag var medvetslös.

Kvällen avslutade med dramatisering då jag fick agera en som höll på kvävas, SPikskon hade en kompis som hade tuppat av, Asgarvet höll på förblöda i handleden eftersom hon råkat slå hål på en fönsterruta och Moppetanten hade pallat upp en stol på ett bord för att byta glödlampa med drattade i backen.

Övriga händelser från denna kurs med kollegor cencureras. Sjukt kul och låg nivå, men vi lärde oss ett och annat.

Kommentarer
Postat av: Mirre

Funderar lite på vad er kursledare tyckte om er "höga" nivå?!?!

2006-08-25 @ 13:50:49
Postat av: Kicki

Tja. Han blängde kanske en gång, men annars tyckte han nog att det var kul att vi hade kul.

2006-08-25 @ 16:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0