Så tokigt det kan bli

Förvirringen är total. Finns ingen som helst skillnad på chefer och schäfrar. Det är samma sak fullt ut. På dagis berättar fyraåringen direkt:

- På mammas jobb finns många flickoj som skjattaj och en säfer som är elak och dum och jetaj taxen Max föj han haj baja ett öja.

Filip har varit med på planeringsmöte på jobbet, där mina kollegor, flickorna, skrattade en massa och chefen pratade. sedan åkte vi raka vägen hem och läste som godnattsaga boken om Pelle Svanslös där taxen Max blir retad av en stor schäfer. Snabbt blev den snälle chefen en elak schäfer som retar små hundar.

Kommentarer
Postat av: Lotten Bergman

Han har ju helt rätt. Chefer ÄR schäfrar. Håriga å så.

2005-10-11 @ 10:41:02
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Håller inte med. Eller så är min chef ett undantag. Otroligt bra chef om jag får säga min mening.

2005-10-11 @ 10:46:37
Postat av: Lotten Bergman

Men är han i alla fall HÅRIG? Kanske liiite gula tänder? (Jag har bara haft schäfer-chefrar.)

2005-10-11 @ 11:24:23
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Miaderia

Way to go!! Han e ju kul! Igår sa han att jag inte kunde heta Karin i andra namn för det hette nån annan.

2005-10-12 @ 08:54:11
Postat av: Kicki

Du känner ju min chef. Ohårig och ogul. Å igår jagade han, som alla chefer säkert gör, en råtta på en av våra avdelningar.

2005-10-12 @ 09:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0