Novemberlov

Vecka 44 är frihet för alla inom skolvärlden. UTOM oss fritidspedagoger som så snällt även på loven anpassar vår arbetstid efter barnen. Idag har vi haft 19 barn som bara vill leka fritt som älskar sitt lov. Vi har också varit fyra personal som velat aktivera barnen i olika styrda lekar och aktiviteter som bolllekar, ljuslyktemålning, kollektiv städning bland alla leksaker och tavelmålning.

Resultat: Alla barn målade snabbt sin ljuslykta (väldigt plikttrogna) och blev klara snabbare än jag hann blinka och sedan sprang de iväg till sin fria lek. Tavelmålningen gick under isen direkt, bolllekarna blev fri lek i idrottshallen och bland leksakerna har vi personal städat medans barnen lekt fritt.

Längtar till imorgon. Fyra timmar i skogen. Fri lek kanske?

För övrigt hade vi en givande studiedag igår. Förmiddagen ägnades åt planering och jackletning (vinterjackor till jobbet), då jag istället hittade en privat jacka för halva priset, dvs under femhundringen. Eftermiddagen gick till involveringspedagogik med Olle Åhs. Otroligt intressant. Lärde mig massa. Tex att jag har svårt att lyssna och svårt att itne berätta egna eskapader och upplevelser så fort nån annan berättar nått. Jag är nog väldigt hopplös att ha i sällskap. Fick känslan igår av att jag nog rätt snabbt tar komandot och vill hamna i centrum med mina erfarenheter....

Tre av fyra dagar till 17.00-17.30. Idag är snart över.

Kommentarer
Postat av: INTE LESS

FY TUSAN VAD LESS DU VERKAR VARA. ´TUR ATT INTE MINA BARN ÄR HOS DIG, BYT JOBB

2006-09-29 @ 22:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0