Jag är lycklig

Framför min tv står mitt nya Nintendo. Alltså inte nått NYTT på riktigt, utan nått som jag nyss köpt. Igår blev jag lycklig ägare till ett Nintando 8 bit med två handkontroller och fem spel. FEM spel! Super Mario, Super Mario 3, Slalom, Golf och Excite Bike.

Det är snart 20 år sedan som jag satt i vardagsrummet hos grannen och spelade Super Mario för första gången. Jag minns det som det var igår. Det var en sån där WOW-känsla som när man ser en häftig bil eller som när Kajsa Bergkvist hoppar höjd eller som... ja. Häftigt var det. Och lika häftigt är det nu. Jag får gåshud av den enformiga musiken till Mario.

Nu måste jag bara hitta nån som har Zelda till salu.

Tvättstugan kallar. Åter till verkligheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0