Mot Globen!

Imorgon åker jag och min basketkompis Semlan till Globen. Där ska vi titta på en friidrottsgala tillsammans med en massa andra idrottsfolk från höger och vänster.

Själva inbjudan fick vi tidigt på året och vi kände oss rätt VIP:iga och anmälde oss genast. Tiden gick och förra veckan damp vidare information ner. 14.00 från parkeringen vid Stora Idrottsanläggningen. Oops. Semlan som styr lite själv, kompar ut men för mig som är en helt vanlig arbetare blev det knivigare. Tog en titt på schemat och letade snabbt reda på Motorcykeltanten och berömde henne för att hon var så fin i håret. Till svar får jag:

- Vad är det du vill???

Så nu öppnar jag imorgon och Motorcykeltanten jobbar till 16.30 och jag är skyldig henne ett BRA byte. Erbjöd henne då lite övertidstimmar nästa vecka då jag är på möte, så nu är jag nog skyldig henne TVÅ bra byten.

Åter till Globen. Senast jag var där, bevittnade jag Djurgården förlora mot Skellefteå AIK. Biljetterna fick jag i 30-årspresent av min make.

Efter att kort samtal med Semlan i måndags, insåg vi båda att vi inget som helst vet om denna gala och inte egentligen vet vad vi ska göra denna hela eftermiddag och kväll. Som tur var, är vår kontakt M tankeläsare och väldigt snart damp ett mail ner med mer information och länk till galasidan.

Oj. När man ska gå på "friidrottsfest i Globen", vad klär man sig då i? Är det kanske en så där vanlig temafest som basketlaget brukar ha? Då ska jag klä ut mig till stavhopps-stav och jag ska tipsa Semlan om längdhoppsgrop.

WOW! Tävlingen är "en av de absolut bästa inomhustävlingarna i världen". Kändisvarning på hög nivå. Måste alltså ladda kamerabateriet och se till att ha penna och papper med mig så jag kan få agera autografjägare.

Fortsättning följer. Nu ska jag gå och äta frukost.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Jag ser fram emot rapporten om hur kvällen var!

2008-02-22 @ 09:20:57
URL: http://ewas.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0