Minus 2 och plus (25?) 23

Igår spelades det basketmatch med mitt lag. Motståndet var ett lag vi mött minst en gång tidigare denna säsong och de väldigt trevliga tjejer. Sist var de bara sex stycken, men igår hade de åtta spelare till sitt förfogande. Vi var elva.

I första perioden spelade vi som ett gäng förvirrade hönor i en hönsgård där räven smugit sig in men sedan i andra skärpte vi till oss och spelade ett riktigt aggressivt man-man försvar och fick swing på bollen i anfall. Riktigt roligt. Matchen bästa var när coach Muskelkvinnan när det är två minuter kvar, skriker:

- Spela klokt och smart!

Varpå Lilla O, som höll på att dribbla upp bollen mot en tokaggressiv motståndare, tappar humöret lite och efter att ha tappat bollen lite, knuffar omkull den tokaggressiva motståndaren med båda händerna så hon drattar i backen. Lilla O får foul och Muskelkvinnan kastar sig på backen. Detta finns det bildbevis på tror jag, Muskelkvinnan på golvet alltså.

Hur som helst så vinner vi med cirka 25 23 poäng. Själv hade jag sex poäng, fyra blockar, åtta returer och en herrans massa avvaktande anfallspel på weakside....

Läs mer om matchen här och här.

Det var plus 25 23. Minus 2 handlar om min vikt. Här kan man bland annat läsa om att jag ska tappa 5 kilo. 2 av dem är alltså numera puts väck! Detta under den första veckan. Innebär att de snabba kilona man kan tappa i början av en viktnedgång, redan saknas, nu blir det tuffare. Fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Vem tog den bilden och varför kommer jag inte ihåg det?

2007-03-12 @ 09:29:31
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

TROR Pojkvännen slet fram sin tokbraiga kamera med megaobjektiv. Eller bara mobiltelefonen. Uppgifterna är dock ännu obekräftade.

2007-03-12 @ 11:09:22
Postat av: Muskelkvinnan

Och hurra för de två kilona! Undrar vem de sitter på nu.

2007-03-12 @ 11:09:26
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Var tar egentligen kilo man tappar vägen? Och när försvinner de egentligen? Eller tillkommer. DIREKT man tittar på en pizza, när man ätit upp pizzan eller när man sovit ett par timmar efter pizzaintaget?

2007-03-12 @ 11:13:41
Postat av: Muskelkvinnan

Mmmm. Nu ska jag äta lunchpizza.

2007-03-12 @ 12:14:11
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Katja

"Avvaktande anfallsspel på weak-side"... hihi... den var rolig!! Tror jag förstår...

2007-03-13 @ 11:25:14
Postat av: Anonym

Katja: Stod där väldans stabilt iallafall... Hopplöst.

2007-03-13 @ 16:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0