Träningsrapport och morgonsim

Igår var det dags för fotografering i basketklubben. Först ut var kottelaget som jag och Muskelkvinnan tränar. Alla var otroligt spända av förväntning och lite nervösa. Till fotograferingen kom två tränare (Muskelkvinnan och jag) samt nio spelare. På gruppbilden fanns två tränare och åtta spelare med. Femåringen ville absolut inte vara med, utan stod ombytt i ett hörn. Individuella bilder togs på sju spelare. Ännu en spelare kom på att man kunde slippa eftersom Femåringen inte tog bilder. Dessa två söta femåringa gossar ska få ta de individuella korten i efterhand på en träning. Eller en av dem. Min Femåring vill ta bilden hemma i sitt eget rum.

Sedan skulle mitt lag, B-laget, fotas. 16 (SEXTON!) spelare anlände. 4 matchställ lånades därför av utvecklingslaget. Fotografen bad alla långa ställa sig bakom stolsraden och alla korta sätta sig på stolarna. 3 spelare erkände sig som korta, 13 gjorde det inte.

Efter allt poserande var det dags för träning. 45 minuter senare. Vi slog oss bekvämt ner i klubbrummets sköna soffor och var sociala. Lilla O försökte läsa en uppsats om lag läs- och skrivinlärning men snabbt ertappades hon med att bara färglägga allt hon läste, för att istället kunna lyssna på vad vi andra pratade om. Muskelkvinnan tog fram sin dator och skulle jobba men fick istället skriva mail om matcher och spelare och träningstider.

Lissan skröt med att hon åkt Tjej-Vasan. Så nu kan jag skryta med att jag känner en tjej som dansat med Roger Moore, en som åkt hiss med Larry Bird TVÅ gånger och en som åkt Tjej-Vasan.

Pippen ska å skolans vägnar agera hälsocoach och letade lämpliga objekt. Lilla O blev framröstad, eftersom hon erkände att hon snusade för mycket, drack för mycket vin, stressade för mycket, jobbade för mycket och fiskade för lite. Det sista tycker jag är skandal.

Shortsie har hundproblem. Hennes hund söker levergodis för dåligt. Eller så var det hennes karl som letade illa.

När vi väl skulle träna, hade alla blitt halvmosiga. Iallafall jag och min hjärna. Slapp både Ringklockan och Kapten igen, tokroligt att spela mot dem båda, trots att Kapten både springer och snurrar bort mig. Hon satte en fruktansvärd screen på Muskelkvinnan också så jag nästan tycker hon borde blitt utvisad för elak screensättning. Speciellt med tanke på att Ringklockan fick bollen och stoppade den i korgen.

I övrigt så börjar vi få ordning på vårt spel riktigt bra. Hittar positioner, swing och samspel. Bådar gott inför söndagens match mot... Hmm. Nått annat lag.

Morgonsim så. Jag har idag morgonsimmar. Fruktansvärt skönt. Man går liksom på moln när man kommer till jobbet. Simmade mindre än jag gjorde när jag slutade morgonsimma förra gången. Får inte ta vatten över huvudet direkt. Haha.

5 kilo ska nu bort.

Häpp!

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Om jag inte hade varit med om allt som du var med om igår, hade jag avundsjukt suckat "åh, den som ändå hade fått vara med om allt som du var med om".

Men nu behöver jag ju inte det!

2007-03-06 @ 16:40:43
URL: http://www.lotten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0