Boston Celtics World Champions 2008

Precis som jag tippade innan slutspelet började, blev det Celtics mot Lakers i final.

Precis som jag tippade innan finalserien började, vann Celtics med 4-2 i matcher.


17 mästerskapstiteln för Celtics och i morse var det inte match i mer än en quarter i princip. Ledning med 20 i halvlek. Dock har båda lagen tagit ikapp såna underlägen i denna serie.

När slutsignalen ljöd, hade redan coach Doc Rivers fått en dusch av hink med röd Gatorade från Paul Pierce.

Måste dock erkänna att en rysning gick genom kroppen och ett par tårar rullade nedför min kind när Kevin Garnett möter forne storspelaren i Celtics, Bill Russell, på mittplanen och säger:

- I got my own, I got my own! I hope we made you proud!

Och får till svar:

- You sure did!


(Bilden ovan är från 6 mars 2008 då de två möttes för en tv-sänd pratstund).

Direkt när direktsändningen från matchen imorse slutade, börajde reprisen på samma match i samma kanal. Hur ska jag nu kunna åka till jobbet? Har ju chans att se Celtics vinna igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0