Tokförkyld med lycklig

Inatt har jag sovit drygt tolv timmar. Från 17.30 igår till 06.00 i morse. Huvudet bankar och snoret rinner.

Men jag är lycklig.

När jag körde till jobbet imorse var det snöstorm. Snön dinglade ner och lade sig snällt i mitt hår och blåste snabbt innanför glasögonen när jag gick över parkeringen till jobbet. Jag gick med ett leende.

Finns det något jag verkligen gillar så är det snön. På förmiddagen har jag haft snökrig med barnen. Av den halva centimeter snö som ligger på gräset, fick vi ihop nästan fyra snöbollar som vi kunde leka med.

Man kan ju börja fundera varför man bor i Världsmetropolen, så långt från den underbara snön i Petik...

Kommentarer
Postat av: Ewa

Vi har några få centimeter snö här vid kusten. Men pappa hade varit till stugan igår, 15 km inåt landet. Och där hade det fallit ungefär 20 cm snö i helgen! Dessutom så var det ju sedan tidigare mer där än vid kusten. Jag vill åka dit nu!

Men solen skiner just nu. Det är alldeles vitt ute av gnistrande vit ny snö. -8C. Det duger helt klart!

2008-01-23 @ 09:15:45
URL: http://ewas.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0