Andra generationens basketidiot

Min son är en idiot. En basketidiot. Äpplet faller alltså inte så långt från trädet om vi säger så.

Just nu, iklädd sitt nya Paul Pierce-linne:
image679
..sitter han i sängen och tittar på en gammal basketvideo från 1991, då Chicago Bulls möter Los Angeles Lakers i NBA-finalen. Chicago vinner finalserien med 4-1 och vinner då sitt första (av 6 stycken) NBA-mästerskap under 1990-talet.

Detta lugna videotittande varvas av "dunk"-träning. Just nu övas det på tvåhands bakåtdunkar. Miniboll och våningssäng med "inte-falla-ur-sängen"-kant på överslafen är perfekt när man ska finslipa sin teknik.

Som sällskap i sängen har, iallafall för stunden, både Nalle och Tiger blivit ratade och ersätta av 2005 års NBA Allstar-kortlek och nyaste numret av basketidningen "Slam"...

Tur att Sexåringen är lättpåverkad och gillar samma saker som jag. Tänk den dagen han börjar med ridning eller hockey. Vojne...

Lakers leder just nu med 20-16. Ska göra sonen sällskap.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Sicken tuffing!

Själv sover jag iklädd ett Plannja-linne. Nr 14, med texten "Coates" på. Det är bara synd att linnet inte är mitt... Kan jag kanske glömma att lämna tillbaka det?

2008-01-16 @ 13:13:06
URL: http://ewas.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0