Två kulor och lite sås

Middag hos Lilla O:s. Fortlöper precis som vanligt. Jag och Lilla O dricker vin tills Muskelkvinnan kommer över med barnen och maten och börjar laga. Lilla O och jag dricker vin. Orienteraren pratar och berättar vad vi ska tycka om och inte. Lilla O:s Tioåring steppar på stolen, Muskelkvinnans Femtonåring i målbrottet kallas Berit och sjunger falskt med flit. Muskelkvinnans Tioåring har stukat magen och när jag säger till hennes Fyraåring att jag har jobbat som skolassistent idag, säger han glatt att han har jobbat som "skålassistent".

Kycklingen som Muskelkvinnan grillade, var inte sådär svampig och slemmig, så Lilla O kunde äta den. Femtonåringen påstod att han var född i Skottland och Skotten rapade öl. Orienteraren rapade bara i största allmänhet. Åttaåingen vill inte ha glass för han hade ätit så mycket på kalaset, där han varit med Sjuåringen som glatt äter hur mycket glass som helst med knäna högt över köksbordet.

Muskelkvinnan har stukat foten och blivit förkyld och vill säga ord med bokstaven "N" i och Lilla O tycker hon pratar sexigt. Lilla O har druckit vin och därför plockat bort allt efter oss andra och säger att hon numera ser prickar och vill beställa chokladsås från USA. Orienteraren åkte och köpte glass och glasstrutar och glömde både glassen och strutarna. Han åkte igen.

Lilla O och Muskelkvinnan konverserar men ingen förstår den andra och varför det finns så få bilder. Tioåringen räcker upp handen och vill prata men ingen lyssnar. Fyraåringen klappar kaninen utan skor och blir inte sjuk som Lilla O:s syskonbarn. (Det var verkligen så här. Jag förstår om ni inte förstår.)

Muskelkvinnan är allergisk mot kossor för att hon bott på en bondgård och snart är hon allergisk mot trasselsudd. Fyraåringen vill inte ha glass för det är Tarzan på tv:n. Femtonåringen vill däremot ha glass och en massa tomater till middag. Lilla O dricker vin och är inte alls bitter.

Tioåringen klagar på sin mor Lilla O som stör. Muskelkvinnan sympatiserar med Tioåringen. Femtonåringen vill ha Lilla O:s hand för att hälla kolasås i iden. Lilla O skriker åt Muskelkvinnan:

- DU FÅR INTE BESTÄMMA VAD ANDRA SKA TYCKA OM!

Lilla O:s Tioåringen skriker:

- NÄR FÅR JAG PRATA?

Sextonåringen moffar i sig glass och Lilla O nyper mig i tårna samtidigt som Muskelkvinnan ojjar över sin onda fot.

-HALLÅ!

Ingen lyssnar på Muskelkvinnan och Femtonåringen konstaterar att man bara får dricka sig full en gång per vecka om man är barn ...

Allt är som vanligt och inget är som det borde och Orienteraren berättar vad vi ska lyssna på genom att ställa en stereo med högljudd musik mitt på bordet samtidigt som han ger oss FÖR mycket information.

PS: Alla bokstäver som är fel, är Mac:s fel. DS

Et tu, Brute!

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Den där Macen är min. Förtal!
et tu, Brute, 'även du, (min) Brutus', enligt Shakespeares "Julius Caesar" de ord Caesar yttrade då han bland sina mördare fann den av honom gynnade Marcus Junius Brutus. I den bevarade antika litteraturen förekommer uttrycket inte i denna form; enligt Suetonius och Dio Cassius sade Caesar i stället kai sy teknon (grek., 'också du, mitt barn').
Källa: NE.

2007-09-07 @ 21:16:13
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Muskelkvinnan

Men hallåååå ...

2007-09-07 @ 21:24:28
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Lilla O

Förlåt, det var jag som hallåade från Muskelkvinnans dator.

2007-09-07 @ 21:54:24
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: ica

Det roligaste är att man inte blir förvånad för fem öre. Dags för kräftskiva.

2007-09-08 @ 00:39:27
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Bästisgrannen

Det är inte konstigt att man mår som man mår idag. Mitt hem blev invarderat av "aliens" igår, men huset står kvar, VBK kom hem ordentligt och Muskelkvinnan är lika vältränad som vanligt.

2007-09-08 @ 23:44:38
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Orienteraren skjutsade hem mig så slapp jag cykla omkull med min klädpåse! Dock mådde jag hur bra som helst igår morse, men vaknade med kurrande mage.
Samma sak idag, var ju på partaj igår och drack lite ditten och datten och mår idag strålande. Har jag blivit ung igen?
Dock är jag fruktansvärt förkyld.... ser kommande träningsvecka flaxa iväg bland trädtopparna...

2007-09-09 @ 08:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0