Mitt möte med Franz Jaeger

Helt sant. Igår mötte jag Franz Jaeger. Eller ETT Franz Jaeger, med Franz Jaeger på fötterna. "Krasch. bom, pang!" som min systerdotter skulle sagt.
image639
Franz Jaeger i egen hög person. Ni minns väl Franz Jaeger? Kassaskåpet som Jönssonligan alltid råkar ut för.

För att ta det hela från början så var det på träningen igår och Muskelkvinnan hade, ve och fasa, glömt basketskorna. Eller henens dotter hade lånat dem och själv hittade hon inget att ersätta dem med. Inte hemma iallafall. Men i hallens upphittarlåda finner hon ett par makalöst häftiga dojjor som hon snörar på fötterna. Det är snören och remmar och rep och kardborre och fnuffs och grejs. Efter många om och men så sitter de i allafall där. Inbrottssäkra.
image640
(Nej, vi spelar inte på sånt där fint parkettgolv, alla hade, konstigt nog, glömt digitalkamerorna hemma så bilden är efterarrangerad).

Tre varianter av kardborre, en flaschig rem till ingen nytta över vristen och en galet mönster mitt över.

- Men hallå! Sa du inte alldeles nyss att det var Franz Jaeger som hade Franz Jaeger på fötterna och inte Muskelkvinnan heller?

Jo. Men igår, och nästan alltid och jämt, får jag spela mot just Muskelkvinnan på träningarna. Vilket jag tycker är väldans roligt. Dock är hon vass. Supervass. Alltså hård i kanterna. Armbågarna. Höfterna. Armbågarna. Axlarna. Knäna. Precis såna där vassa hörn som man springer in i på kassaskåp, till exempel av Franz Jaeger-typ, som står överallt och är i vägen.

Jag har herrans massa blåmärken idag. Och fler ska det bli. Ska knuffa på en landsmaninna ikväll. Snus-Per hoppas jag orkar två minuter. Jag vägrar ge mig innan femton minuter gått.

För övrigt så var träningen riktigt rolig. Vi har fått ordning och reda på spelet och så länge vi inte är för trötta (första 20 minuterna) så spelar vi riktigt bra. Lilla O börjar styra spelet som värsta 1:an och Pippen är fortfarande lika lik Pippen i rörelserna. Tokhäftigt!
image641

Sen finns det ju alltid mer att önska från min egen insats. Ska försöka komma ihåg Makens råd (även när jag är trött och slut) att jag måste hoppa/lätta när jag skjuter, annars tappar jag rytmen.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Men hur var det nu när jag skulle öppna kombinationslåset på dig?

2007-09-04 @ 13:10:15
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Muskelkvinnan

Och visst får vi rapporter om landsmaninnans hårdhet också?
(Vad är en landsmannina?)

2007-09-04 @ 19:04:00
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Muskelkvinnan: Tyckte du försökte ratta lite väl mycket... Och rapport kommer snart.

2007-09-05 @ 08:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0