Jag är en kastklabb (Uppdat.)

Imorse när jag åkte till jobbet, klädde jag mig som idrottslärare, snygg Muskelkvinne-tshirt i rött och urblekta gympabrallor. Efter två lektioner gick jag raka vägen in på andra fritidset (inte det där jag jobbar oftast, utan det där jag jobbar bara varje fredag) för att tillaga äppelpaj till barnens mellanmål. Med äppelpajskal på tröjan gick jag sedan vidare till expeditionen och tog över som Lohmanders-Kajsa och såg till att betala lite fakturor.

"Kastklabb" myntades av Husbyggaren om en kollega han hade som gjorde som jag, kastades fram och tillbaka mellan alla möjliga olika verksamheter och gjorde allt och kunde allt. Ungefär. Idag har jag fått lära mig ännu en ny sak, detta av Asgarvet (jag vet, hon har gjort slut med denna blogg flera gånger, men det hjälper inte), att faxa matbeställningar. Sedan fick jag i min tur lära Asgarvet att man kan lista ut vad kungens farfar hette genom att titta på gamla enkronor.

Numera är jag ibland mig själv, ibland jobbar jag i olika skepnader på förskolan, titt som tätt är jag Lohmanders-Kajsa, dvs "skolassistent" och ibland idrottslärare eller nått annat. Det enda som jag nu inte provat på är nog skolsköterska och textilslöjdslärare.

Snart är det en ny spännande vecka för Kastklabben!

Uppdatering.
Ryktet säger att Lohmanders-Kajsa på över TVÅ VECKOR inte ätit någon endaste gnutta Lohmanders. Vilket förfall. Vilken misär. Vilket ohyggligt tillstånd kroppen då måste finna sig i. Stackare. Vi måste nog se till att ställa saker och ting till rätta igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0