Helkväll, halvkväll eller pajkväll?

Imorgon har jag bjudit hem alla mina kollegor till mig. Pajkväll står det på schemat och vi ska alltså äta olika former av paj. (Här kan ni läsa om den senaste pajkvällen jag besökte).

Det skulle kunna vara väldigt enkelt, men det blir ju aldrig det med mina kollegor. Asgarvet bokar tidigt in sig på tacopaj och ingen annan får laga det! En knapp vecka senare inser hon att hon inte alls kan laga tacopaj och vägrar komma om jag tvingar henne att göra en paj. Hon ska nu ta med sig sallad.

Essesskåaren, som när han har fredagsfikat alltid besöker bageriet och handlar, konstaterar att han har inget annat val än att ta med sig en paj (ohel, trasig) maträtt.

Hans kollega glömmer bort att prata med sin man om hon får gå på denna tillställning men kommer sent ihåg och har nu tänkt komma fast hon anser sig vara "en gammal tant" i sällskapet.

Änännänäs förstår inte hur jag har tänkt med allt paj, "alla kan väl inte äta paj heller hela tiden, hur HAR du tänkt???".

Knyppelfröken längtar efter en cirkus längre än 30 minuter och ser fram emot kvällen. Asgarvet blir troligen lycklig eftersom Knyppelfröken pratar om att laga kycklingpaj där man lätt kan hitta kycklingbitarna.

Och så fortsätter det dagarna i ända.

Kommentarer
Postat av: Stålkvinnan

Väntar med spänning på bilder av han som man kan tänka sig att man ser om man böjer sig lite......;)
Men snälla, inga andra bilder....

2007-10-07 @ 00:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0