"Något saknas mig!"

Ungefär så skrek Mattis i filmen "Ronja Rövardotter" när Ronja hade rymt till skogen med Birk.

Ungefär så känner jag också nu. Något saknas mig!

Ta en ordentlig titt på den här bilden. Finns två fel!
image661

- Jaha? Vad är det med den då?, kanske du tänker.

Vi tar en närmare titt:
image662
Kolla! Animal-muggen har ingen gubbe! Kermit vinkar så glatt till Gonzo, men ingen verkar bry sig om att kompisen Animal saknas.

Två fel pratade vi om ja. Här kommer nästa:
image663
Stackars Fozzie! Det enda han har bakom ryggen är ryggbiffen som ska lagas till middag. Ingen mugg alls.

Vilken katastrof! En o-komplett samling!

Vojne.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Stackars stackars Fozzie! Han var ju min favorit. Ska han verkligen måsta vara utan mugg?

Förresten, har du sett detta: http://www.pitea-tidningen.se/artikel.aspx?artid=81627

2007-11-06 @ 14:02:27
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Hoffa

Enligt min åsikt är det fler som saknas..... de där två "gubbarna" som jag just för stunden inte kommer på vad de heter (en tjockis i brun kostym med käpp och en kutryggig gubbe i blå kostym)Dessa två finns i alla fall i min samling! Fast jag saknar också "animal" (och muggarna...). fast du kanske bara samlar djuren i din samling... // Hoffa

2007-11-06 @ 15:31:31
Postat av: Kicki

Hoffa: Du menar Waldorf och Statler? Uppe på balkongen? Saknar dem också. Men du har rätt att jag nog ursprungligen tänkte få ihop figur och mugg. Vet hur många figurer som gjorts, dock är det sex stycken muggar. Undrar om Svenske kocken finns som figur?

2007-11-06 @ 18:20:39
Postat av: Cecilia N

[Pitetidningen] Jojo, så kan det gå. de blev ju tvungna att lägga ner i Umeå också för sisådär tjugo år sen. Då tog Max över.

Sen återkom de. Men jag fattar fortfarande inte vad det är folk uppskattar dem för.

Tacka vet jag BigBoy, Max och Frasses.

2007-11-09 @ 22:26:15
URL: http://cessistickar.blogspot.com/
Postat av: LabanJocke

Ska kolla om brorsan har kvar sin gamla Fozziemugg samt om min gamla Animalfigur finns hemma hos mor.
Tyvärr kan det dröja fram till julhelgen innan jag har besked.

2007-11-14 @ 18:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0