Grisfest på Pepe's

Här kommer den efterlängtade fortsättningen på föregående inlägg! Jiho!

Maten skulle förberedas. Muskelkvinnan i sitt hus och Lilla O hemma hos sig.
image494
Här ser vi Lilla O hacka lök iförd dagens inköp: hysteriska solglasögon. Ryktet säger dock att dessa är supermoderna och att Lilla O måste ha dem på sig hela sommaren.

Ditten och datten bars från det ena huset till det andra. Bussresenärer som passerade var tolfte minut hela eftermiddagen fick se mycket konstigt. Till exempel två tonåringar som mitt i sommaren är ute och springer med tokstora slalompjäxor (som ändå var för små för mig), längdskidor och för korta stavar.
image495

För att alla skulle hitta in, hade vi gjort en grymt snygg gris i papjemaché och skrivit "grisfest" på med en pil runt hörnet på huset. För att alla skulle se grisen, ställdes den på en bil. För att grisen inte skulle känna sig ensam och utelämnad, ställde Lilla O en av Muskelkvinnans jättekrukväxter bredvid.
image496

Alla deltagare anlände, några...hmm... "osnyggare" än andra. 

Mitt i alltihopa kastade sig Muskelkvinnan framför datorn för att tillverka ett pris.
image497

"Fängslande" goda vänner, Shortsie och Snus-Pers fru.
image498

För att kunna göra ett besök på "Annexet" (toaletten) krävdes viss utstyrsel, här visas den upp av fru Storch och Stig Helmer:
image499    image500

Stig H. fanns på plats i flera skepnader, här ser vi honom demonstrera sin brödrost. Dubbelt upp.
image501

Slut på bilder. Varför tog jag så lite bilder? Varför har jag inga bilder på mig själv? Varför saknar jag bilder på herr Storchs strumpor? Alla ni som nu har bilder men inte bloggar, får gärna maila dem till mig!

Vad har jag nu lärt mig av denna festliga kväll?

- Tonåringar somnar snabbare hos Lilla O än vad sjuåringar gör.

- Vuxna människor är svåra att överrösta.

- Muskelkvinnan kommer alltid att klaga på mina musiktävlingar.

- Pojkvännen och Snus-Per kommer alltid försöka fuska i alla tävlingar.

- Anti-bakistabletter är pratframkallande.

- Fester är otroligt kul.

- Jag borde faktiskt tjäna pengar på att ordna fester.

När folk gick hem i natt tackades jag till höger och vänster. "Fel! Fel! Fel!" hade Brasse sagt. Jag är den som ska tacka! Utan er alla hade jag inte haft sjukt roligt under nästan fem månaders planering och en sju timmar lång grisfest!

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag kunde inte heller ha pjäxorna. Jag fick bara ner fötterna halvvägs vilket resulterade i en intressant gångstil och att jag snubblade rakt in i duschen.
Men ack så trevligt det var. Lukas har fnissat i princip hela dagen åt att jag blev årets rumpa. Det tackar jag för.

2007-05-19 @ 22:54:58
URL: http://joppejdi.blogspot.com
Postat av: Bästisgrannen

Oj vad kul det var. Nu ligger jag och halvsover över tangentbordet. Jag är så trött efter ett kul fest med roliga tävlingar (som jag förlorade) och mycket skratt. Jag har ont i käkmusklerna:)

2007-05-19 @ 23:38:49
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Muskelkvinnan

Vet ni vad som har hänt med min näsa? När jag hade målat den tomteröd för att se solbränd ut, festade jag och hade kul i tio timmar. När jag sedan skulle karva bort färgen, hade det varit ett finneväxthus bakom det röda.
Resultat: jag har tre blossande röda näsfinnar och
ser solbränd ut på ett buckligt sätt.
Tack, VBK! (Musiktävlingen var förresten riggad: inte en enda melodifestallåt!)

2007-05-20 @ 00:17:56
URL: http://www.lotten.se
Postat av: ica

Hahaha, ni ser inte kloka ut någonstans! Men det ser hysteriskt roligt ut.

2007-05-20 @ 21:04:50
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: EssEsskåaren

Najs fest! Nu har jag blivit av med bloggoskulden:
http://eskilstunasportsblogg.bloggagratis.se/

2007-05-21 @ 00:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0