VBK matbloggar för tredje gången.

Jag har matbloggat förr, både här och här. När är det dags igen.

Här ska lagas köttfärssås, Pojkvännen försöker övertyga sina barn om att han hittat på denna ljuviga köttfärssås, men de är inte så lättlurade som han tror.

Köp hem:
- Köttfärs
- Krossade tomater
- Creme fraiche
- Gul lök
- Champinjoner
- Majs

Bryn köttfärsen.
image532

Hacka löken och öppna alla andra ingredienser.
image533

När köttfärsen är nästan färdigbrynt(d?), häll i löken och låt den stekas med en liten stund.
image534

Sänk sedan värmen på plattan lite, krydda med salt och svartpeppar och häll sedan på resterande ingredienser.
image535

Puttra en stund tills allt gojsat ihop sig.

Färdigt!
image536

Kan man månne tjäna pengar på att vara blogg-kock?

Kommentarer
Postat av: Ewa

Hm, jag blir ju hungrig när jag ser dessa bilder!
Och vad roligt att se att det är någon mer än jag som öppnar konservburkar så där!

2007-06-13 @ 17:58:28
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Kicki

Ewa: Den enda konservöppnaren jag kan använda är en gammal hederlig handjagare. Pojkvännen har både en elektrisk och en som man liksom skruvar runt på en skruv, men jag hanterar dem båda lika illa!

2007-06-14 @ 06:45:50
Postat av: Bästisgrannen

Vad bra att du la ut receptet med instruerande
bilder. Nu kommer till och med jag att klara av att laga denna goda köttfärssås.

2007-06-18 @ 14:45:30
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Bästisgrannen: Vad gör man inte för den som är "BÄST med blommor!".

2007-06-18 @ 16:02:21
Postat av: Bästisgrannen

Hm, blommorna är lite plastpåspinade och vindpinade, men de lever fortfarande. I allafall i morse!

2007-06-19 @ 22:42:13
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0