Vart tog blommorna vägen?

En vecka innan examen, tog jag och Knyppelfröken med oss våra sjätteklassare in till Världsmetropolen för en stadsvandring, lunch på restaurang samt parkbesök. Stadsvandringen gick runt de gamla delarna av staden och var, till och med för mig som höll i den, väldigt intressant. Restaurangbesöket trodde jag skulle bli cirkus, men Knyppelfröken hade ju tagit med sig hela klassen på utlandsresa några veckor tidigare så alla kunde ju beställa och sköta sig. Övning ger färdighet!

Efter lunchen gick vi till oasen i stan, uppkallad efter en av stadens stora män. De flesta lade sig snällt rakt upp och ner på gräsmattan och solade, andra gick och lekte med mindre barn i lekparken. Jag och Knyppelfröken gick till blomsterplanteringarna för att kika på bland annat Sveriges alla landskapsväxter planterade på en karta.
image547
Här ser vi Knyppelfröken i utkanten på Lappland och till höger skymtar vi Öland.

Mina landskap, Sörmland och Västerbotten, såg ut så här:
image548
Näckrosor.

image549
Kung Karls spira.

På vandringen såg vi förresten också en sån här:
image550

När jag visade den bilden för min Storasyster, visade hon mig på denna!

Stickgalning som hon är (även om hon just nu vilar handlederna), hade hon också hittat denna reklam för Pressbyrån på Youtube!

Så, man kan säga att Strumplösa och Lilla O är väldans moderna just nu i sitt stickande! För att inte tala om Storasyster!


Kommentarer
Postat av: Christina

Hej!
Alltså ... nu har jag läst och det var ju DU som blev ivägskickad på den där härliga tur-turen till stugan som jag läste om hos Lotten! Och NU fattar jag ... alltså ... förlåt, det går lite sakta ibland. Jag har ju sett VBK på Lottens blogg men jag trodde ju att det var en länk till en bollklubb :P Ja ja ... och det är därför jag inte klickat på den ... åååhhh vad jag snurrar till det nu.
Ville bara säga hej!
(... och sen trodde jag att det var du som var Bästisgrannen men det är det inte va ..?)

2007-06-27 @ 10:12:37
URL: http://solusfemina.squarespace.com
Postat av: Kicki

Det var jag som turnérade runt, runt innan jag kom till dörren. Och du är inte den första som blandar ihop mig med Bästisgrannen, speciellt eftersom vi kallas lika till vardags också. Här heter Bästigrannen inte alls Bästisgrannen utan Lilla O. Och det är jag som är Stora W. Iallafall på kräftskivor!

2007-06-27 @ 11:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0