Igår blev jag möhippad

Igår trodde jag att jag skulle åka till Surahammar. Jag trodde att jag skulle titta på en fotbollsmatch. Jag hade fel. Jag trodde att Pojkvännen och jag skulle tillbringa en dag tillsammans. Jag hade fel.

Istället ringde det på dörren halv nio på morgonen och en vilt främmande tjej står där och överräcker en videokamera och ett brev och säger:

- Detta är viktigt.

Jiho. Instruktionerna löd ungefär: "Lämna pengar och mobiltelefon hemma. Ta på dig flytoverallen. Ställ dig utanför ditt hus. Le."

Sagt och gjort. Tur att flytoverallen inte alls är tokvarm. Not. Ännu en vilt främmande människa dyker upp, denna gång en ball biker-karl som erbjuder mig skjuts. Upp och hoppa! Efter en tur runt stan blir jag dumpad på ett hotell. Där får jag vidare instruktioner att jag ska sätta mig på ett tåg och bära med mig en rosa resväska. Väl på tåget öppnar jag väskan och hittar, förrutom tågbiljetten, en flaska whiskey, två öl, en chokladbit, en påse mandlar, tjugo kronor, bakis-piller, bestick, en mugg med mera.

"Kliv av på första stoppet och gå under en bro". Fixat! Snart satt jag tillbakalutad i en grym båt tillsammans med ännu en vilt främmande karl och hans vilt främmande son som envisades med att servera mig öl efter öl efter öl. Efter ett stopp på en underbar ö och diverse blomplockning och ny bekantskap i form av hunden Göte, bar det vidare.

Jag lämnas med all min packning på en brygga där det står en cykel. På pakethållaren finns en karta. Iförd flytoverall, som vid det här laget är otroligt varm, resväskan på pakethållaren, öl i ena handen, videokamera i andra, börjar jag cykla. Jag har aldrig varit med om så långa 600 meter.

Väl på plats kliver jag in en sommarstuga som tillhör nån jag aldrig hört talas om. Så här ser jag ut kring tolv mitt på dagen när jag hittat de skyldiga: Muskelkvinnan, Lilla O, Lissen, Ringklockan, Hildur, Elitidrottskvinnan, Gudmodern, Snus-Pers fru, Biggo, Sporren, Kapten, och Strumplösa.
image521
Jag rekomenderar INTE att cykla i flytoverall i gassande sol och 23 plusgrader.

Mat tack!
image522
Mängden tzatziki var hysterisk men allt tog slut. Tror aldrig mat smakat så gott.

Efter maten fick jag sova 40 minuter. Somnade nog innan jag lagt huvudet på kudden. Man gör troligen det om man druckit fem öl innan klockan 12. Utvilad fick jag gå en tipsrunda där jag blivit förvirrat ihopblandad med min bror, där Snus-Pers fru plötsligt hetat nått helt annat och Gudmoderns tandställningsgom varit grön med en krokodil.

Hela gänget:
image523
De grymt snygga mössorna har Strumplösa stickat, alla hade blå med gula flaggor på utom jag som hade gul med blå flaggor. Snygga t-shirts fick alla också, gula med min autograf på. Autografen blev jag avlurad på av Gudmodern som försökte få mig att tro att jag inte kunde skriva mitt blivande dubbelefternamn snyggt. Skapligt lättlurad!

Efter att jag sedan gjort konstverket "Fiskarkärlek" av naturmaterial som Lilla O trodde skulle ruttna, bar det av ner på stan för att se Danmark möta Sverige. Oj vilken tokig match det blev! Och oj vad Ica blev lite rikare på sitt kloka tips!

Stort tack till er alla! Möhippa mig gärna fler gånger om det är så här trevligt varje gång!

Här kan man läsa mer om detta spektakel.

Här kan man också läsa. Speciellt om den danske spektaklaren!

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Möhö. Fotografen syns inte på bilden med "hela gänget".
Men tack för att du är en god möhippare!
/den narcissistiska exhibitionisten

2007-06-03 @ 21:34:36
URL: http://www.lotten.se
Postat av: ica

Haha! Ni verkar ju haft helkul. Den biten av dagen då jag fick vara med var urkul, och oj vad det är trevligt att vinna pengar på att tippa. Tur att jag åtminstone kan nån idrott inför er som vet mina basketkunskaper.
Skönt att du fick sova lite. Och kul att du hade trevligt!

2007-06-03 @ 21:59:04
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Cecilia N

Läste om dina eskapader hos Lotten. Det låter jättekul för er alla. Men låt dem inte göra samma sak av samma anledning.
Ha ett väldigt bra liv ihop med (blivande) maken!

2007-06-03 @ 22:09:35
URL: http://cessistickar.blogspot.com
Postat av: Muskelkvinnan

Cecilia N: "Men låt dem inte göra samma sak av samma anledning."
Vabaha?
Det där var lika svårt att förstå som en tredjegradsekvation med saltomortal och extralysen. Eller betyder det bara "må du inte drabbas av fler möhippor emedan de äro jobbiga"?

2007-06-04 @ 09:20:40
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Mirjam

hillo! Verkar som om ni hade riktigt kul! Kunde tyvärr inte vara med...sorry

2007-06-04 @ 10:39:37
URL: http://blogg.passagen.se/julietteisback
Postat av: Kicki

Muskelkvinnan: Tror det Cecilia N skrev betyder att jag måste se till att jag nu inte blir i behov av ännu en möhippa inför ett annat bröllop. Jag ska hålla fast vid Pojkvännen alltså.

2007-06-04 @ 11:15:24
Postat av: Muskelkvinnan

Aha. Ok, då ber jag att få hålla med.

2007-06-05 @ 00:11:32
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Cecilia N

Korrekt analys, Kicki.

2007-06-06 @ 14:17:48
URL: http://cessistickar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0