VBK har blitt fru!

Så där ja. Då är man en "ärbar kvinna" som Schäfern uttryckte sig. Numera titulerar jag mig alltså "fru VBK" och har skaffat mig en äkta make.

Efter tio dagar i Petik med diverse fesligheter och otroligt mycket härliga gäster, har jag nu landat och bloggådran pumpar.

Innan vi kommer till själva fesligheternas höjdpunkt, måste jag få berätta om dagen innan. Vi hade bokat byns bagarstuga för att baka lite mjukkaka. Som tur var, fanns pappas kusins fru i byn, så hon kunde hjälpa oss andra som aldrig liksom bagarstugebakat förr. Vilken succé!
23223-592
Raka och pedagogiska instruktioner av Bagerskan själv gjorde att alla fixade saker de aldrig gjort förr!

23223-593
Här ser vi tillexempel Snus-Per grädda två bröd samtidigt i ugnen.

23223-594
Vilken underbar syn! 25 kakor bakades och åts upp inom 48 timmar.

23223-589
Äkta makar utanför kyrkan.

23223-590
Bröllopstårtorna. I bakgrunden syns Treåringen som sedan åt tills hon storknade.

Sedan var det dags igen att doppa fingrarna i bäcken. Någon dag senare tog jag med alla barnen för "doppning".
23223-591
Observera den röda ringen kring mina två ringar på vänster hand. Fru VBK!

Kommentarer
Postat av: Mirjam

HAllååå!! Ansikten tack!! Avis på er mjukkaka..sån åt vi alltid uppe i NoRRland när jag bodde där fast vi sa tunnbröd. När är fikat??

2007-07-31 @ 00:36:11
URL: http://blogg.passagen.se/julietteisback
Postat av: Kicki

Fikat är välan kring 18-snåret. Har lite svårt att greppa att han blir 6 år. Då får du se alla bilder vi har. MED ansikten.

2007-08-03 @ 16:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0