Varför läser vi det vi läser?

Eskilstuna Kuriren har 66.000 läsare.

Göteborgsposten har 596.000 läsare.

UNT har 166.000 läsare.

Jag har 67 läsare.

Allt detta i snitt per dag.

Varför läser så herrans massa människor Göteborgsposten? Självklart. Större upptagningsområde än Kuriren. Så klart.

Varför läser 67 personer, varav jag troligen knappt känner hälften, min blogg varje dag? Detta fastän jag inte ens skriver varje dag. Vilket är mitt upptagningsområde? Förrutom närmast sörjande, till exempel Pojkvännen, Motorcykelkvinnan, Muskelkvinnan och några till.

Tvång?

Intresse?

För att jag skriver så grymt häpnandsväckande nyheter?

Brist på annan sysselsättning?

Jag har ingen aning. De flesta bloggare har säkert fler läsare än vad jag har varje dag, men oj vad jag är lycklig över mina 67!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Å jag ramlade hit från Solusfemina vidare till Lotten å slutligen hit! Å blir glatt överraskad, för inte nog med att du skriver skojigt och trevligt så är vi "nästan släkt" :-) Svågern är svåger men storasyster är svägerska!

2007-07-09 @ 19:29:16
Postat av: Kicki

Åsa: Världen är bra liten ibland! Det innebär att du är Svågerns svägerska i bokbranschen i Huvudstaden!

2007-07-09 @ 19:42:06
Postat av: Åsa

Prexis!

2007-07-09 @ 20:02:22
Postat av: Bell

Jag kikar din blogg nästan every day, din och Alex Schulmans, så du e i gott sällskap...lr vänta...HAN är förstås i gott sällskap:-) En skojsig blogg att läsa...

2007-07-09 @ 20:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0