Strumplösas kalas

Nu börjar allt ordna till sig efter helgens slitsamheter. En natt på tåg kombinerat med jättefest kvällen efter tar lite på krafterna. Fast det gjorde inget, det var hur kul som helst! Inte förrän en av gästerna sa att klockan blivit "tjugotio över tjugofem" gick vi hem. Ungefär vid två-snåret körde alltså Big Smile (Snus-Pers fru) hem oss alla.

Vad hände på festen? Vi började med välkomstbål. Ett antal glas. Jag drack tills mitt plastglas sprack. När jag upptäckte sprickan fick jag tömma hela glaset i ett svep. Sedan fick vi leta reda på barnvisekompisar med hjälp av små lappar, jag bidde en spindel. Lagvis gick vi sedan på tipsrunda med fuskfrågor. Vi hade alla rätt egentligen men Strumplösa var enväldig domare och sa att andra svar var rätt. Till exempel tyckte vi att "tillverkar arbetskläder" när man letade efter en typ av godis, skulle vara "Bla Klader" och inte alls "Snickers". Så höll hela tipsrundan på, vi hade bra svar men Strumplösa sa att det var "FEL, FEL, FEL" i värsta Brasse-stil.

Sedan åt vi gott, drack en massa och lite till. Muskelkvinnan skulle till varje pris få Pojkvännen till dansgolvet. Hon misslyckades. Snus-Per hittade en verkstad där det meckades speedway-hoj och en replokal med ett lokat band, dit han tog med sig Orienteraren en lång stund. Big Smile hade en massa konstiga funderingar och med Berkas hjälp fick vi höra hemska historier från deras tonårstid.

Födelsedagsbarnet själv, Strumplösa, envisades med att sjunga sången "Nyckelpiga" som alla påstod att hon måste skrivit själv, men sedan kom det en till som kunde den världsberömda sången.

Sedan drack vi lite till. Och åt tårta. Och chips. Och drack lite mer öl. Och åt lite godis. Och drack lite cider.

Oj vad kul jag hade! Tack Strumplösa och Kapten! Fler såna fester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0