Middag på en flotte (uppdat.)

Igår var vi bjudna hem till Knyppelfrökens nya hus på middag. Eller det finns ju inget hus. Bara tomten med en massa träd och buskar. Och ett utedass.

Iallafall trodde jag att vi skulle sitta och picknicka på gräsmatta och titta ut över sjön (ja, jag lovar, de har gått och köpt sig en strandtomt!) och eventuellt gå på den halvtrasiga bryggan. Tji fick jag! Knyppelfröken har en händig karl som byggt ny brygga och skaffat en flotte med elmotor!
image584

Alle man ombord! Knyppelfröken, hennes man och deras två barn samt Pojkvännen och jag, tuffade alltså runt på sjön i sakta mak och bara njöt. Hur mysig som helst! Kan också tänka mig en standtomt om jag måste....

Dags för mat. Knyppelfröken börjar packa upp. Först det viktigaste.
image585
Vin i plastglas smakar hur bra som helst! Till detta tonfisksallad på plasttallrikar i regnbågens färger. Tror att mat smakar bättre på färgglada tallrikar.

Knyppelfrökens sjuåriga dotter, rensade salladen på diverse och matade fiskarna med paprika och "rumpor" (kikärtor) och hennes son såg till att vi höll farten och inte körde på nått.

Väl i land badades det. Barnen och den händige mannen badade länge och väl medans jag och Knyppelfröken passade på att ringa Anännänäs i utlandet. Första försöker gick bet då samtalet blev borttryckt. Andra försöket gick bättre och första frågan från utlandet till flotten och Knyppelfröken var:

- Är du full eller?

Där ser man vilka höga tankar kollegorna har om Knyppelfröken och VBK.

Längtar redan tillbaka till flotten och knyppelkursen där i augusti.

Uppdatering.
"Middag på en flotte"
utan en bild på flotten, kändes ju lite tapigt. Därför hoppade jag högt när Knyppelfrökens sjuåring ringde vid lunchtid och frågade om jag ville följa med henne och fiska. Sagt och gjort. Fyra abborrar och två mörtar landades på flotten och bryggan i solen sken.
image586
Tjusigt va? På bryggan ser vi de två barnen som snart vaknar upp med denna vy utanför sina sovrum och på flotten står Knyppelfröken själv. Händige Mannen stannade hemma och rensade ogräs istället.


Kommentarer
Postat av: knyppelfröken

OJ, VAD HÄRLIGT DET SER UT!!!
Jag har fortfarande svårt att förstå att det faktiskt är vårt. Det är lite svårt att motivera sig att fixa huset vi har när vi hela tiden vill vara vid nya tomten...

2007-07-13 @ 20:06:54
URL: http://www.knyppelfroken.blogg.se
Postat av: Muskelkvinnan

Men jädrar anåååda sicken flotte!
(Jag tror att ni måste flytta till våra krokar. Samåkning till träningen ligger i potten med obegränsat fiske dessutom.)

2007-07-13 @ 20:53:14
URL: http://www.lotten.se
Postat av: kinamockas

Tjipp tjopp!
Det där ser heeeeeeeelt ok ut. Har knyppelfrökens karl tid över så får han gärna renovera och bygga saker åt oss i de norra delarna av Svea rike =)Bara en sak som att få mingla med oss borde ju vara skäl nog att tacka ja...eller... ;)

2007-07-14 @ 22:30:58
Postat av: Kicki

Kinamockas: Helt klart värt mingelpoäng! När är ni i norr igen? En tur till Petik kanske?

2007-07-15 @ 09:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0