Going back to my roots

För tre år sedan, då Maken för första gången besökte Petik, sa han om ett hus i byn:

- Det där vill jag ha!

Sedan dess har vi pratat om huset som "det där huset som vi ska köpa".

Inför bröllopet fick vi av en händelse beskedet av min far att huset ska säljas! Oj vad vi är nära nu!
23223-595
Huset är gult, precis som Gula Huset (grannen tillika min mor och far) och ligger bredvid landsvägen. Tre stora sovrum uppe, två vardagsrum och stort kök nere samt helt källare!

23223-596
Längst till höger i bild ser vi det hus vi vill köpa och till vänster om det Gula Huset. Bilden är tagen från bagarstugan där vi bakade mjukkaka häromveckan.

Huset är byggt 1955 och i väldigt gott skick, väldigt lite att fixa med även om det finns lite ditten och datten.

Tapetprover:
23223-597
Svagt randigt djup hysteriskt gul, matchas med knallröd.

23223-598
Rosor i mängder. Sextonåringen tyckte att tapeten var fin om man målade minst tre väggar vita.

Snart husägare...?

Gammal Petik-blogg.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det var ju ett jättefint hus! Gud vad härligt att känna "här vill jag bo" och så får man det =)
Jag vill också ha hus! Iallafall snart :)
Hihi.

2007-08-01 @ 01:05:28
URL: http://underbarasteflickan.blogg.se
Postat av: Bastisgrannen

Hoppas kopet gar bra. Jag haller tummarna har i South Dakota. Ni skulle ha varit med i affaren vi var i har om dagen, Cabela's. Wow, sager jag bara. De hade varit tvugna att slanga ut er:)

2007-08-01 @ 22:59:52
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0