En fest i all sin enkelhet

Igår hade jag bjudit hem ett par goda vänner på middag klockan 18.30. Väl genomtänkt med tanke på att jag slutade jobbet 17.00 en mil utanför stan.

Första problemet dök upp exakt 18.30. Första gästen. På pricken i tid! Jag var på pricken helt feltajmad men öppnade ändå dörren.

Gästerna denna kväll var: Annänänäs, Knyppelfröken, Kapten, Strumplösa, Muskelkvinnan, Orienteraren, Pojkvännen och jag själv. Ett lugnt och sansat starfält vilket gjorde det hela mycket mera spännande.

Någonstans spårade det hela ur.

Var det här?
23223-367
När den stora spritpåsen (som jag lovat förvara åt min kära syster) inspekterades.

Eller var det kanske här urspårningen började?
23223-368
När Annänänäs började dricka direkt ur flaskorna?

Nej. Det var nog här:
23223-364
När de sex damerna på festen skulle dricka After Shock. Några ord om denna likör:

1) If you don't like your alcohol to give you a head rush and leave you with steam escaping from your ears (metaphorically) then, again, this is not a drink for you.

2) If you throw up soon after drinking it, you'll notice that it burns and tingles on the way up as well as on the way down.

3) And, last but not least, it can get you very, very, very drunk. Should that be a con? No, I think not.

Okej. Iskall kanellikör skall gurglas i munnen i trettio sekunder, sedan ska man svälja och dra in ett djupt andetag. Pojkvännen gjorde sig klar med tidtagningen. Alla tömde glaset utom Annänänäs som bara tog en liten sip. Alla gurglade utom Anännänäs som svalde direkt. Alla tog ett djupt andetag och oj, vilken effekt. Snabbt utbrister Muskelkvinnan:

- AAJ! Min hunga!!

Knyppelfröken kontrar:

- Jag har ingen hunga!!!

Men det var fel. Finns bildbevis på Knyppelfrökens "hunga".
23223-365

Urspårat. Anännänäs hade två kommentarer som kommer gå till historien (eller bara runt runt i lärarrummet på jobbet ett par veckor):

- Nu, nu, nu tror sääkert alla att jag är helt hysterisk.
- Nu druttnar jag på det här....

Orienteraren sjöng om Klas Klättermus hela kvällen, Pojkvännen och Kapten pratade basket och vi andra provade mer eller mindre alla flaskorna på bordet. I snitt användes denna kväll 5 glas per person. Pojkvännen och Orienteraren höll sig till var sitt.

Efter renskavskebab serverades exklusiv efterrätt till alla gäster.
23223-369

Sällskapet förflyttade sig sedan ut till salongen där allt var frid och fröjd tills Anännänäs kastade ett vinglas i golvet. Nu har jag bara fem stycken kvar.

Strumplösa är grym på att bugga och bjöd upp Knyppelfröken. Riktigt imponerande. Sedan var det Anännänäs och Knyppelfrökens tur.
23223-370
Underhållare av högsta klass. De fastnade ett antal gånger i vinkelvolten, Anännänäs fastnade med huvudet under armen på Knyppelfröken och mellan knäna. Fortfarande är klockan bara tio över midnatt.

Som avslutning blir värdinnan nedtacklad av Anännänäs, men eftersom Knyppelfröken inte hann med att ta kort, gjorde tre repriser på denna tackling, varav en fastnade på bild.
23223-371

Disken är nu snart diskad, golvet rengjort från likör och vin, alla cd-skivor utom en har hittat sitt fodral, kvarglömda attiraljer: två handskar, två böcker och en kavaj, ligger snällt och väntar på sina ägare. Själv börjar jag nu bli lite trötter.

Men oj vad jag hade kul.

Kommentarer
Postat av: Lilla O

Jag fick många mystiska sms:bilder under gårdagskvällen:)Det såg ut som att ni hade det bra. Själv har jag blivit inlåst på en ö och varit tvungen att betala 300 kronor för att komma ut med bilen. Det är dags att åka hem till Världsmetropolen.

2007-02-10 @ 21:43:26
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: knyppelfröken

Först ett stort TACK!
Riktigt trevlig kväll! Tack till dig, VBK, för att du är den du är!
Vadå urspårat? Jag har skriftligt bevis på att jag är sansad!

2007-02-11 @ 15:58:17
Postat av: Kicki

Tack själv Knyppelfröken, för att du är den du är!!

Å jag har skriftligt på att Annänänäs ska vara snäll mot mig!

2007-02-12 @ 06:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0