Debut vid 30

Idag har min debut skett!

Nej. Jag har inte debuterat som skådespelare i en ny, svensk storfilm för att tjäna massor med pengar.

Nej. Jag har inte heller debuterat som artist med en blivande listetta.

Nej. Jag har barn sedan flera år.

Jag har idag snoozat min väckarklocka för första gången. TVÅ gånger till och med. Har aldrig förr hänt (vad jag kan komma ihåg). Har alltid ställt klockan på det klockslag jag ska vakna och sedan kunna ligga kvar i sängen en stund utan att somna och sedan på raska fötter stiga upp.

Har aldrig varit morgontrött, däremot kvällstrött. Men just nu, lider jag av båda. Både kvällströtter och morgontrötter, därav denna morgons snooz-debut och alla kvällars soffsovning innan 21.

Om 40 minuter ska jag vara på jobbet. Frukosten ska ätas, tänderna borstas, håret fixas, kläder ska tas på, men jag känner just nu lugnet. Ingen brådska. Har inte känt så här på länge.

Man lär sig nya saker varje dag!

Kommentarer
Postat av: Moppetanten

Är nog det norrländska lugnet då va?

2007-02-23 @ 11:09:19
Postat av: Kicki

Mer troligt att jag gett upp att ha koll. Tvingar mig att slappna av...

2007-02-23 @ 13:03:52
Postat av: ica

Jag förstår preeeecis vad du menar. Jag har heller aldrig snoozat. Det ger liksom inget och jag klarar inte av det. Men även jag har blivit både kvälls- och morgontrött... eller, rättare sagt: jag har blivit konstant trött.

2007-02-26 @ 08:53:34
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Kicki

Det sitter tyvärr i fortfarande. Tror jag blivit allergisk mot vardagar, helgen var pigg trots obefintliga sovmorgnar.

2007-02-26 @ 15:19:38
Postat av: Ewa

Jag är hopplös när det gäller att vakna på morgonen. Antingen så vaknar jag 1 minut innan klockradion börjar prata och så väntar jag på att det är dags att stiga upp. Eller så pratar klockradion i 20 minuter och jag märker inget förrän klockradion börjar tjuta!

2007-02-27 @ 20:50:03
URL: http://ewas.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0