Rapport från en alternativ idrottsgala

Fredagens personalfest gick i idrottens tecken. Festkommittén bestod av en basketspelare, en domare och en fotbollsspelare. Kollegorna bestod av 31 stycken i varierad klädsel.

Domaren skulle ha koll på att alla följde reglerna för kvällen och hade jag fått bestämma hade följande trio åkt ut direkt:
image672
Chelsea, Wales och Färjestad.... Behöver jag säga något mer?

Kvällens mat bestod av grillbuffé. Vissa åt mer än andra.
image673
Här ser vi när EttanEtt tar mat första gången.

image674
Och här är tredje gången. Hon påstod att hon tog väldigt lite varje gång för att fylla sitt stämpelkort, men det synade domarbordet snabbt.

Verksamheten består av två delar: skola och förskola. I något läge började Ännänänäs hetsa till sång och spextävling, vilket ledde till långdans av förskolan.
image675

Kvällens masstart vanns av bordet längst, längst in, vilket var helt osanolikt eftersom de hade längst löpsträcka. Men det fanns omständigheter som talade för dem:

1. De som satt vid långbordet hade ett herrans långt bord att springa runt.
2. Vid domarbordet satt tyvärr domaren som inte förstod att han fick delta.
3. Det fanns fler som inte greppade reglerna: Ännänänäs sprang ett var runt ALLA bord.
4. Vinnarbordet bestod av bland annat två orienterare som hittar bra.

Prisutdelning skedde även på denna gala: Årets kvinnliga och årets manlige idrottsprofil utsågs. Överraskande vanns det första priset av Lill-Schäfern och det andra av Stor-Schäfern.

Även jag fick pris! Schäfrarna gick upp och höll ett tårdrypande tal med motivering som handlade om framtida hjälp och den som skulle få priset fixade saker överallt.

JAG fick pris som Årets Hjälte!

image676
En förbandslåda! Tro nu inte att jag fick detta pris utan ironi och skoj. Här handlade det inte om annat än att jag fick betalt för gammal ost och förtjänade det.
image677
Dubbel uppsättning musfällor och Schäfrarna skrattade sig tårögda. Storyn bakom får jag berätta en annan gång. Men, med tanke på detta pris, så hoppas jag att jag får chansen att anordna nästa fest på jobbet också. Schäfrarna har en innestående!

Kommentarer
Postat av: ica

Hej! Du är utmanad i min blogg!

2007-12-07 @ 10:24:26
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Ewa

God Jul och Gott Nytt År! Jag åker imorgon till trakterna där man enbart kan surfa mha gsm-kort, dvs man surfar inte...

2007-12-21 @ 13:39:50
URL: http://ewas.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0