Hemma

Jag undrar om det finns någon härligare känsla än att komma "hem". Det är helt underbart att få tillbringa tid i barndomshemmet med omnejd.

Igår var jag och Godmodern varit en sväng på stan. Vi gick förbi alla butiker minst en gång. Gudmodern ville shoppa en massa och komma hem med tonvis med påsar. Hon handlare inget. Jag köpte en kokbok, nyutgiven, av en gammal klasskompis.

Idag tog jag med Maken på stan och ett traditionellt besök på Frasses.

Sexåringen njuter i sällskap av Morbrodern och spelar Wii så fort tillfälle ges. Dock har Sexåringen liiite svårt att förlora. Men ack så nyttigt det skulle vara om Morbrodern inte var så snäll hela tiden. =)

Treåringen bubblar som aldrig förr och man har svårt att hinna med i vändningarna. Ettochetthalvåringen pratar som om hon vore nio och har lärt sig säga "Na na na na na na" på "Skvaller-bytta-bing-bång"-melodin.

Jag njuter.

Imorgon vär det av till Petik. Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0