Rastlös

Oj. Klockan är 22.16. Pip! Sexåringen sover sedan 11 minuter. Han tyckte att han inte alls behöve sova "i god tid", för han har ändå inte tänkt börja skolan på måndag för att han har inte tid.

Jag har inte heller tid. Eller ro. Vimsar mest runt och får allt och inget gjort.

Imorgon ska vi åka till jobbet för att hämta några skivor och lite annat. Åka till biblioteket och återlämna ett antal böcker som säkert kostar numera. Gudmodern ska telefonväckas 09.00 för lite tv-spelande med sin gudson. Vi ska spela minigolf och gå till knallarna nere på stan. Dammsuga är ett måste, dammråttorna springer maraton i vardagsrummet. De hade inte ens tid att stanna upp när jag bjöd på kex. Som jag ungefär.

Äter nyttigare just nu. Inte alls bra. Blir tokpigg. Somnar inte ens när jag nattar Sexåringen i hans nya våningssäng han fått från Biggo. En riktig dyrgrip, kostade en vinflaska som ännu inte är levererad.

Hallen är just nu belamrad med stug-saker, alltså saker vi ska ta med när vi åker till sommarstugan på söndag. Borde skruva isär en stol och elva hyllor imorgon.

Börjar jobba den 27:e. Har varit på studiebesök på jobbet några gånger den här veckan. Allt är sig likt. Asgarvet pratade på "gåvets tala", Anännänäs har varit i Litauen (som var Lettland) och pratat om frukten "cittrons" och tappat bort toaletten på hotellrummet på natten. Stor-Schäfern var överallt och ingenstans hela tiden och Lill-Schäfern har jag inte sett till. Spikskon går i giftastankar och Knyppelfrökens post-fack är numera bara halvfullt. Eller halvtomt. Åkomman går troligen över om en vecka.

Dagens boktips:
image626

Hmm. Undrar om det är nått bra på Crime just nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0