Förrådstömningstips

Har du som jag, fullt med saker i lägenheten men ändå ett proppfullt förråd? Irriterande eller hur? I förrådet är det ju inget skräp (eller tomburkar som hemma hos Fåfängaren), utan bara bra saker som går använda fast inte just nu och inte i lägenheten. Vad göra?

Köp en sommarstuga! Vips så är det mesta tomt och det finns plats för att ställa dit nya saker.

image627
Här ses delar av det som ska åka norrut redan imorgon. Två proppade IKEA-påsar med nya saker, en påse med konsoller, en barnstol, diverse tavlor, gardiner, badlakan, gamla lampor med mera.

Från mitt förråd försvinner ännu en barnstol, två element, en bänkskiva med tillhörande ben, sju hyllplan med konsoller, en stor trälåda med fiskenät, en röd förvaringsmöbel, en bilstol. Sängen som stod där nere, bor redan i Sexåringens våningssäng.

Helt underbart. Snart kan jag kanske hitta julsakerna som jag inte hittade förra julen, jag kan ställa ner fåtöljen som numera inte ryms i vardagsrummet på grund av allt lego, jag kan nog till och med bjuda på kafferep där nere.

Imorgon åker vi alltså. Känns lite som innan vi åkte till Kanarieöarna när jag var tio år, spännande, lite magpirr och otroligt skönt!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Spännande!
Men, det finns en fortsättning på utymmesproblemet: efter ett tag blir även sommarstugan full med saker! Fast, då får man väl göra som vi gör: man spanar in en lämplig lada och ringer ägaren och frågar om man får köpa den. Sen transporterar man hem den, bygger upp den och fyller även den med saker!

2007-08-20 @ 11:52:31
URL: http://ewas.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0